יום חמישי, 10 באוקטובר 2013

ניוקי בראגו פנצ'טה נקניקיות איטלקיות ויין אדום (GNOCCHI ALLA CIOCIARIA)



אין כמו מנות פסטה בראגו.. ראגו זה שם לתערובת בשרית בדרך כלל, אך לא רק.. שמתבשלת לעיתה..
המעשירה ומעמיקה את טעמה בכל רגע שאש הלהבה החלשה פועלת תחתה.  הראגו המפורסם ביותר שאנו מכירים הוא זה מבולוניה.. הבלונז הבשרי שמורכב מהמון מרכיבים.. אך בסיסו מורכב מבשר עגל טחון. הפעם, ראגו מעט שונה, של פטריות פור'ציני, פנצ'טה שומנית, נקניקיות איטלקיות מפוררות, סופריטו של ירקות ארומאטיים והמון יין אדום. הראגו העשיר והכהה הזה ייפול על כריות שמנמנות של ניוקי מתפוחי אדמה אדמדמים.. שבתקווה תכינו בעצמכם. (כי אין כמו ניוקי home made)
המנה הזו חורפית, מדהימה, עשירה, טעימה שזה למות ודי קלה להכנה בסופו של דבר. אלו שכבר הכינו ניוקי יודעים שהשד אינו נורא כל כך.. וכל מי שקנה\יקנה את העננים הקטנים בחנות, גם לא נורא. המנה הזו תיצרב במוחו ובליבו לעד בכל מקרה. בזכות הראגו הזה במיוחד.

מצרכים: (4-6 מנות)
500 גר' ניוקי (ראה מתכון כאן)
3 כפות שמן זית
100 גר' פנצ'טה חתוכה לקוביות קטנות
50 גר' פטריות פור'ציני שהושרו במים רותחים ל 10 דק' סוננו ונקצצו
1 שן שום כתושה
1 בצל קטן קלוף וקצוץ
1 גבעול סלרי קצוץ דק
1 גזר קלוף וקצוץ דק
1 חופן פטרוזיליה קצוצה
3 נקניקיות איטלקיות שמנמנות מופשטות ממעי וקצוצות (עדיפות כמובן לבשר חזיר)
1 כוס יין אדום יבש (עדיפות לאיטלקי)
1 כוס ציר עגל צח (ראה מתכון "צירים ורטבים")
1 קופסת שימורים של עגבניות תמר מרוסקות ביד
1 כפית שבבי צ'ילי יבש
1 חופן גבינת פיקורינו רומאנו לסיום


הכנה:
1 – בסיר בינוני חממו את שמן הזית וטגנו את הפנצ'טה יחד עם הבצל, הסלרי והגזר ל 6-8 דק' תוך כדי ערבוב תדיר.
2 – הוסיפו את השום, הנקניקיות הקצוצות ואת הפטריות וערבבו היטב. הוסיפו את היין והגבירו את האש. קרצפו את תחתית הסיר בעזרת כף עץ כדי להרים משקעים שנדבקו. בשלו עד לצמצום היין כמעט לחלוטין.
3 – הוסיפו את העגבניות ואזנו טעמים בעזרת מלח ופלפל לפי הטעם. הוסיפו את שבבי הצ'ילי ובשלו על חום נמוך עם מכסה לסיר כ 45 דק' בערך. (שימו לב לרמות הנוזלים בסיר, אם יש צורך, אפשר להוסיף מעט מהציר בכל פעם שיש צורך)
4 – אחרי 45 דק' הוסיפו את הגבינה אל הראגו וערבבו היטב.
5 – חממו סיר עם המון מים ומעט מלח ובשלו את הניוקי עד שהם צפים.

הגישו בצלחות חצי עמוקות ניוקי ומעליהם כף ענקית של ראגו. פזרו מעט פטרוזיליה קצוצה טרייה לקישוט ורעננות.

בתאבון,
אביעד.



8 תגובות:

  1. הי אביעד
    בבקשה הסבר מהן נקנקיות איטלקיות? מהכירותי את האיטליזים הנקנקיות אשר עשויות בשר נא לחלוטין הן לרוב צ'וריסו ומרגז, השאר חצי מבושלות כגון ווינר, ברטוורסט וכו'

    השבמחק
    תשובות
    1. הבעיה עם האיטליזים "הרגילים" בדרך כלל שהם פשוט קוראים לכל נקניקייה עם בשר נא "צ'וריסו" שלמעשה זה בדרך כלל לא ממש נכון. בגדול, ניתן להכין את המנה הזו עם כל נקניקיה כזו (מבשר נא) שטעימה לך. יש מקומות, איטליזים ואפילו שרקטוריים שמייצרים מגוון רחב של נקניקיות, כמו אלן טלמור, דובי מהלגה וורסט ועוד רבים בארץ, ויש כמובן גם להשיג בחנויות כמו מרסל, טיב טעם מידי פעם ועוד נקניקיות שונות, טריות וקפואות מבשר לבן ועוד שאינן חצי מבושלות. ואיתן תוכל להכין את המנה. מקווה שזה עזר קצת :-). בהצלחה.

      מחק
  2. עזר ללא ספקת תודה!
    אם אני מבין נכון, צ'וריסו בחנויות המתמחות (מרסל וכו', לא דובי וטלמור) זה שם גנרי לנקנקיות חזיר בטחינה גסה, לעיתים הם באמת הגירסה הארגנטינאית ולעיתים לא, יש לך כלל אצבע איך אני מזהה את אלו הטובות למתכון? על פי תיבול מסוים? אגב, באתר של טלמור הוא מגדיר נקנקיה איטלקית כזו עם שום, תימין ושומר... אני יודע שאני נודניק אבל בכל זאת (-:

    השבמחק
  3. האמת שהמתכון הזה מעט כבד כרגע, פשוט עוד לא קר מספיק עבורו לטעמי (אם כי יש לי לא מעט פנצ'טה במקרר שאני חושש שאספיק לנצל לפני כן). כאשר יתחיל כאן החורף אני בהחלט הולך לנסות אותו...

    השבמחק

  4. הניוקי שלך מהממים.
    (אצלי ראגו זה סיפור של 3 שעות על האש, לפחות. מצד שני, לא ניסיתי עם נקניקיות..)

    LazyBoy, Hungry like a wolf





    השבמחק
  5. היי אביעד
    בנוגע לנקנקיות, צ'וריסו לבן של אחים מרסל (נקנקיה מעולה בפני עצמה) עשתה כאן את העבודה מעל ומעבר... הבת שלי בת 9 חודשים זללה את הראגו הזה ולי נשאר רק לצחוק
    מתכון מצוין
    תודה!

    השבמחק
  6. פורציני טריות ולא מיובשות, תופס?

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...