יום חמישי, 15 בנובמבר 2012

"סאב" כדורי בשר ונקניקיות איטלקי, עם מוצרלה ורוטב נפוליטנה.



כנראה מלך מלכי המלכים של הסנדויצ'ים בעולם.. למרות שיש כמה מתמודדים רציניים לכתר, כמו הכריך של תומס קלר למשל.. אבל נגיע אליו אולי בעתיד. הכריך האיטלקי, המנחם, החמים, הפריך, העסיסי, מלא ברוטב וטעמים אדירים יהווה נקודת אור קורנת לימים קדימה אחרי שתנגסו בו, זו הבטחה.
אני פשוט מאוהב כל כולי במנה הזו, היא אדירה וגאונית ממש. כמה שכבות פשוטות שמהוות שלמות של ממש. לחם, מוצרלה, רוטב עגבניות טוב וקציצות.. ויש לכם את אחת המנות המפתות ביקום. טוב לטעמי לפחות.
החמימות הזו שנכנסת לפה ולבטן אחרי כל ביס אדירת מימדים.. אני מוכן לחתום על לא מעט ארוחות צהריים בשבוע שיתבססו על סאב כזה.. באמת.

אז מה אנחנו צריכים בעצם.. לחם איטלקי ארוך ושמנמן, אפשר להכין מג'בטה למשל, או מחצאי בגט נגיד.. או אפילו מלחמנייה חמה שאך עתה יצאה מהמאפיה. כדורי בשר מבוססי בשר עגל טרי, בשר נקניקיות תבלינים ועוד, רוטב עגבניות טרי וטעים וכמובן מוצרלה שבעזרת הגריל נתיך אותה על כל הכבודה הזו. יאללה בוא נתחיל "לפני שאני מתעלף פה!"



מצרכים:
כדורי בשר –
500 גר' בשר עגל טחון
3 נקניקיות שמנמנות מופשטות "עור" וקצוצות
3 כפות פטרוזיליה קצוצה
3 כפות בזיליקום טרי קצוץ
2 בצלצלי שאלוט מגורדים בפומפייה
3 שיני שום כתושות
1 ביצה
1/2 כוס פרמז'אנו ראג'יאנו מגורדת
מלח ופלפל שחור לפי הטעם.
1/2 כפית אורגנו יבש
3 פרוסות לחם ללא הקשה, מושרות בחלב, סחוטות וקרועות לפיסות קטנות

לרוטב –
5-6 עגבניות תמר חלוטות, קלופות ומרוסקות (או 1 קופסת שימורים של עגבניות משומרות מייבוא איטלקי מרוסקות)
2 שיני שום קצוצות
1/2 בצל סגול קצוץ דק
1 כף רסק עגבניות (רק מי שאוהב, אני לא משתמש)
2 כפיות שטוחות סוכר
1 כפית מלח
1/2 כפית פלפל שחור
1/2 כפית שבבי צ'ילי יבשים
1/3 כוס שמן זית
4-5 עלי בזיליקום חתוכים שיפונד

מוצרלה טובה מעורבבת עם פרמז'אנו ראג'אנו
ג'בטה, לחמנייה וכיוצ' שמתאים לכם.


הכנה:
1 – בקערה מאחדים את כל מרכיבי הקציצות ולשים היטב ל 5 דק' בערך כדי שהחלבונים יקשרו. מכסים בניילון נצמד ומכניסים למקרר לשעה שעתיים. מוציאים ויוצרים כדורים, קטנים, בינוניים או גדולים.. לבחירתכם ואיך שאתם אוהבים לאכול.

2 – בסיר בינוני, מחממים מעט שמן זית ומוסיפים את הבצל הסגול על אש נמוכה. מאדים עד לשקיפות.
מוסיפים את העגבניות ו 3 כפות מים ומבשלים כ 3-5 דק'. מוסיפים את השום, הסוכר, המלח, פלפל, צ'ילי ושאר שמן הזית. מערבבים היטב, סוגרים במכסה ומבשלים כ 20-30 דק' מידי פעם מערבבים ובודקים נוזלים בסיר ואת מצב סמיכות הרוטב.

*ניתן בשלב זה לטגן את כדורי הבשר לכמה שניות מכל צד במעט שמן זית, או להכניס אותם הישר לסיר הרוטב שיתבשלו שם.. לבחירתכם. אני בדרך כלל מטגן מעט להזהבה ומהמחבת ישר אל סיר הרוטב המבעבע ל 10-15 דק' נוספות.

פיתחו את הלחמנייה, בעזרת כף מירחו רוטב, הכניסו כמה כדורי בשר ומעליהם רוטב נוסף. מעל כל זה הוסיפו את הגבינה והכניסו לתנור אפייה על מצב גריל- שחומם מראש. בשליש העליון עד שהגבינה מבעבעת.
הוציאו והגישו מייד.

בתאבון,
אביעד.


3 תגובות:

  1. חבל שבזמנו שלא שלחו אותי לבית ספר עם סנדוויצים כאלה.
    חבל שהיום שלא שולחים אותי היום לעבודה עם סנדוויצים כאלה..

    LazyBoy, Hungry like a wolf

    השבמחק
  2. אז המצב הוא כזה-
    אני בבית, שפוכה אחרי יום עבודה, מתההההההה מרעב,
    אין לי מה לאכול חוץ מעוגות מפונפנות,
    והדבר שהכי מתחשק לי בעולם עכשיו הוא בדיוק הסנדוויץ' המהמם הזה.
    אני אומרת – החלפות לאלתר!

    השבמחק
    תשובות
    1. יאללה החלפות!
      אחרי שאני מזיל ריר אצלך.. אין בעיה..
      אולי נעשה איזה מפגש ונוכל לאכול יחד הכל :)

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...