יום רביעי, 17 באפריל 2013

שוב ברצלונה - 2013



קשה לחזור, בעיקר אחרי טיול מטורף מלא באוכל, אווירה מדהימה, מזג אוויר מהסרטים ועוד כמה דברים שאני משאיר לעצמי, ברשותכם.

אלה שעוקבים אחרי הבלוג בשנים האחרונות, זוכרים בוודאי את חמשת הפוסטים הארוכים והמפורטים שרשמתי על הטיול הגסטרונומי שלי בברצלונה לפני כשנה וחצי~ (מי שלא ורוצה - שיבדוק בצד ימין את הרשימה...ויקליק כדי לראות ולקרוא).
הפעם, חזרתי שוב מהעיר הקטלונית, המקסימה והטעימה הזו, אך מפאת קוצר הזמן בתקופה האחרונה, אני יורד קצת מרעיון הכתיבה המפורטת ומביא לכם פוסט תמונות ארוך במקום, עם כמה מילים על תמונות נבחרות או על כולן בנוסף, נראה איך ילך לי .

אבל לפני כן, כמה מילים בכל זאת לכדי הקדמה. 
רבים שאלו אותי מדוע נסעתי "שוב" לברצלונה ולאו דווקא לעיר\ארץ אחרת להמשיך במסע האוכל שלי... תשובה מניחה את הדעת אין לי לתת – "כך יצא" עניתי. אך לעצמי אני עונה... שפשוט לא מיציתי פעם שעברה את כל מה שהעיר הזו מציעה ובא לי שוב, גם בשביל לאכול את הדברים שאז אהבתי וגם להכיר דברים חדשים כמובן. 
יצאתי הפעם  לחמישה ימים כמעט שלמים של מסעדות\דוכנים\שווקים והאמת שעל אף פי שתכננתי את הטיול הזה לעייפה, עדיין לא הצלחתי להקיף את כל מה שהתכוונתי. אבל כפי שתראו... זה היה די מספיק .
לצערי ואני כבר מתנצל מראש, לא צילמתי את כל הארוחות שאכלתי שם ואת כל המנות שטעמתי.
לפחות שתי ארוחות גדולות "פספסתי", שהייתי בלי מצלמה ועל כך אני קצת מצר היום בדיעבד, אבל באותו הרגע שלא בא לי לקחת אותה איתי, זה הרגיש לי די טבעי. אני בטוח שתסלחו לי... 

ברצלונה באפריל, מלאה בתיירים. צרפתיים בעיקר, גרמנים והמון מקומיים\ספרדים שמגיעים בתחילת האביב לטייל ולאכול את העיר. 
זו עיר מקסימה, אנשים ידידותיים מאד, אוכל מטריף באיכותו ובטעמו, שופינג למי שאוהב - יש בשפע ובמחירים סה"כ סבירים+. והאווירה? מקסימה. 
אפריל זה גם חודש שמזג האוויר על גבול המושלם לטיול שכזה. אחוזי הלחות די נמוכים כך שגם אם אתם מתחרדנים בשמש המקסימה שיוקדת מבעד לשמיים תכולים, לאיזה שעתיים "בקפה ציריך" שעל כיכר קטלוניה הגדולה, אתם עדיין מרגישים נהדר. 
אני התהלכתי עם חולצה קצרה ברב היום ובערב הוספתי איזה סוודר דק שיקל קצת על הטמפרטורה שירדה מעט. חוץ מזה, המעיל ושאר הבגדים החמים, נשארו בחדר המלון ולצערי תפסו מקום במזוודה שהתרחבה מאד בכיוון ארצה אחרי שהתמלאה בשופינג איכותי מחניות בעיר ובמוצרי גלם שהבאתי איתי.
את המלון הפעם לקחתי ברובע EL BORN  זה רובע שצמוד לגוטי והליכה ממנו לרחוב הראשי המתוייר של העיר (רמבלאס) לוקחת כ 10 דק' בקושי. 
הרובע הזה מלא עד רמה בלתי אפשרית והזויה ממש במסעדות, קוקטייל בר, טפאס בר, גלידות, חנויות מעצבים ומעצבות ומה לא. בהחלט ניתן לקבוע שיום אחד שלם אפילו, יוקדש רק לרובע המקסים הזה. יש בו כנסיות מדהימות, בזיליקות, אוכל ושתייה עד שתיפלו מהרגליים, כך שאין צורך לצאת ממנו כמעט בכלל.

המלון היה קטן יחסית, אך נקי מאד עם יחס אישי ונחמד לאללה. 
למלון בו ישנתי קוראים CHIC  & BASIC זוהי רשת מלונות חיננית שיש לה כמה מלונות קטנים ונחמדים בברצלונה ובמדריד. את ארוחת הבוקר (בתוספת של 9 יורו) לא לקחתי, מכיוון שרשימת המסעדות שלי בכל יום הייתה גדולה גם כך והיה לי חבל על הנדל"ן.. אבל שהגעתי, גיליתי שהמסעדה שלהם בשיפוץ ולכן אין לאף אחד את האופציה הזו גם אם הוא מאד רוצה.

במלון עצמו יש מן סלון רחב ידיים, מעוצב ונחמד, עם מכונת קפה (אספרסו), בקבוקי מים אישיים, מיץ תפוזים, קרואסונים ומיני מאפים. כל זה חופשי לאורחי המלון 24 שעות ביממה. 
כמו כן, אינטרנט חופשי בחינם ברחבי המלון, שעשה קצת בעיות מידי פעם (אני מניח בשל פס רוחב צר מידי למשתמשים רבים), אבל מילא. לא הייתי באזור המלון כמעט בכלל במשך היום, אז זה קצת פחות הפריע לי. חוץ מזה, החדרים היו נקיים מאד כאמור, שקטים ונוחים מאד. עם כל האבזור כולל מזגן, מסך טלוויזיה ועוד ועוד.
תכלס, לא צריך יותר ואם אחזור לברצלונה שוב, אין ספק שאבחר ללון בו שוב בלי להניד עפעף.

את הימים מליאתי בהליכה רגלית (הלכתי כמה קילומטרים טובים בכל יום) ובאכילה במסעדות שהעיר מציעה. לחלקן הזמנתי מקום מבעוד מועד מהארץ ולחלקן נכנסתי ללא הזמנה מיוחדת.
לשמחתי בכולן תמיד היה מקום, גם אם זה הצריך המתנה של כמה דק' ספורות, שזה עניין די טבעי בעיר כה גדולה ובאזורים עמוסים.
את המסעדות בחרתי מהצלבת מידע בעיקר. מידע שאספתי מהפעם שעברה שהייתי בעיר וממידע שליקטתי מהרשת במשך כמה שבועות לפני הנסיעה הנוכחית. בלוגים של מקומיים (קטלוניים), טריפ אדוויזור ועוד. ניסיתי לגוון כמה שאפשר במשך היום, בין קולינאריה מקומית, לבין מסעדות של שפים עם חזון יותר מודרני. בכולן כמובן חומרי גלם משובחים, טריים ובדרך כלל- מהמקום.
אכלתי בסתם דוכן, טפאס בר בשוק או ברובע הגוטי, במסעדות מכוכבות מישלן ובמסעדות מודרניות עם השפעות יפניות, סיניות, ספרדיות, אמריקאיות ועוד. מחמון ועד המבורגר, מצ'יפירונס ועד ללובסטר.. בקיצור הכול מהכול.

אז לפני שזו הולכת להיות מסכת יום הזיכרון... הנה לפניכם הטיול שלי, בתמונות;

כמו בתמונה שפתחה את הסקירה, הנה היא שוב בזווית קצת שונה. ועוד כמה. כל הצלחות האלו ממסעדת פועלים ברובע אל בורן שנקראת - "La Paradeta". הכל נקי, טרי מאד וזול. השירות עצמי. חובה לבקר.


קלמרי על הפלנצ'ה בשמן פטרוזיליה



אחת ה- מנות. צ'יפירונס (בייבי קלמרי) מטוגנים.



סדרת מנות ממסעדה מכוכבת בכוכב בודד של מישלן במרכז העיר. מן טפאס בר יפני. מיוחד מאד וטעים מאד.
המנות קטנות, אכלתי 9 מהם. המחירים לא נמוכים, אבל לא צריך לשדוד בנק. עדיף להזמין מקום מראש.
למסעדה קוראים Dos Papillios

מיני המבורגר עם רוטב מיוחד, בשר קובה טחון, מלפפון ובצל כבוש. את העלה שחתוף כאן שיפונד פגשנו לאחר מכן שוב.
עלה מיוחד מאד שנראה כמו סרפד עם טעם לימוני אניסי ומנטה. מאד מאד מגניב.


בשר מלסת חזיר שעושנה חם מעל גריל היקיטורי במטבח הפתוח עם רוטב על בסיס סויה וטריאקי. הם פרסו אותה לדפים דקיקים חלקלקים. מנה מקסימה וטעימה עד כאב.


גיוזה עם שני בשרים וירקות, דף הגיוזה היה דקיק ומצוין. הצד החרוך קריספי והצד העליון נימוך ורח. מעולה!


סושי מפורק להרכבה עצמית - צלופח על הגריל ברוטב סאקה סויה וטריאקי על אורז והעלה ממקודם.
אולי המנה הטובה בארוחה. הצלופח היה מותקן לעילא והיה טעים למות!


אגרול - פשוט נכון? נכון. אבל עשוי חבלז. האגרול הכי טעים שאכלתי. אה כן.. ובפנים היה גם בשר חזיר מושלם יחד עם הירקות. את הרוטב חמוץ מתוק הם עושים במקום כמובן והוא אדיר ולא משתלט. בדיוק כפי שהוא צריך להיות.


פתיח לארוחה הזו - עור עוף מצופה ומטוגן עם אבקת קארי.


אויסטר ענקית, צלוייה על הגריל בתוך הצדף באמבט סאקה.
אוכלים את הבשר בבת אחת ושותים את הסאקה החם מהצדף. עונג צרוף!



וון טון מטוגן עם מילוי של בטן חזיר. הייתי יכול לאכול דלי של KFC של המנה הזו. מושלם!


שתיתי יחד עם הארוחה הזו שרדונה מצויין וקריר. שעזר להחליק את כל המנות הללו. ארוחה די ארוכה עם יין טוב ומים מינרלים.


המטבח הפתוח שישבתי מולו. כל המסעדה מורכבת מ 2 ברים. אחד היפני זה שישבתי בו (חייבים להזמין מקום מראש) ועוד בר בפתח המסעדה שהוא קצת פחות פורמלי ולא רואים את התרחשויות המטבח הזה. הוא גם יותר זול ויש שם פחות "גבולות" כפי שיש בבר היפני.




קצת מחומרי הגלם שיש בשוק המדהים בעולם לדעתי - לה בוקרייה :




ביום הראשון אכלתי ארוחת ערב ראשונה באחת מהמסעדות שהזמנתי אליהן מקום כבר בארץ, לא היה צורך בדיעבד, אבל לא ידעתי מה יהיה שאגיע. בכל מקרה, זו מסעדה שעומדת דקה מהמלון ששהיתי בו - Bestiari שמה.
הגעתי אליה בכוונה תחילה כדי לאכול את המנה המצולמת פה לפניכם:
Foie gras shavings with a Pedro Ximénez reduction, raisin toast and almond biscuits









אחרי צלחת כזו, בא לך רק ללכת לישון - היא כבדה לאללה, כמו לאכול חבילת חמאה, אבל בכל זאת.. לא באתי לשם בשביל "להפתנק", אז הזמנתי עוד משהו - רביולי קריספי אפוי עם בשר חזיר יונק צלוי, פירות יער ופיסטוק. המנה הזו לא מופיעה בתפריט שלהם, היא הייתה חדשה ומוצלחת מאד ללא ספק.





עוד מהשוק..



קיבה - TRIPE



פירות מהים ..



קיפודי ים, ניתן לפתוח על המקום ולאכול. חבל"Z!


העגבניות האלו היו מדהימות כל כך שקניתי אחת כדי לטעום - שמעו, אין דברים כאלה


שרי עם שזיף... יא וואראדי.





ארוחה ב 9 וחצי בבוקר אצל פינוקיו בלה בוקרייה.
בוטפרה חזיר לבנה..



צלחת שעועית עם צ'יפירונס על הפלנצ'ה ובלסמי מצומצם. מנה מטריפה שאני פשוט לא שבע ממנה.
בקרוב מתכון דומה בבלוג..




דוכני השוק...










גם ממתקים..


פטריות מורל.. יש שם אותן בכל השוק עכשיו. עולה בערך 30-40 יורו ל מאה גרם.




המעדניות והקצביות בשוק... תאווה לעיניים, לחיך וקצת פחות לארנק. אבל זה משתלם.






דוכני הפירות...







קצת מהעיר גם צריך לא? 




טפאס בר ברובע שאכלתי בו ארוחת ערב שנייה מאוחרת.


טוסט עגבניה ושמן זית - אולי הטובים שאכלתי מעולם - פה בבר הזה. לחם שיעור ענקי שעשוי מדהים עם עגבנייה מתוקה וטעימה מאד.


ליד הפאן קון טומאט צריך גם לנשנש משהו, אז בחרתי בצלחת ענקית של נקניק שעשוי מראש של עגל משובץ בפיסטוק.
הבשר היה כמו אוויר, מלא בטעם ומוגש בנדיבות.




הכנסייה הגדולה ברובע אל בורן.







כאמור, יש כל כך הרבה שאכלתי ולא צילמתי... אבל אני בטוח שקלטתם את הVIBE שהלך שם :-)
עד הפעם הבאה..



אביעד.

10 תגובות:

  1. אווףףףףףףףףףףףףף, הרגת אותי עם התמונות שלך!
    הן משגעותתתתתתתתתת!!!!!!

    השבמחק
  2. אך!!!! בהנחת רווחה. זה המקסימום שאני מסוגל להגיד.

    השבמחק
  3. וגם במילה אחת הדיסלקציה שלי קפצה :-) אח!!!

    השבמחק
  4. לא שהיו לי ספקות לגבי ברצלונה, אבל הפוסט הזה הוא "וידוא הריגה" - אני חייבת להגיע לשם! התמונות כרגיל - שלמות.

    השבמחק
  5. עוד באירופה הייתי סקפטי ;-)
    עיר מדהימה, לאוהבי אוכל אפילו עוד יותר.

    תודה לכולם על התגובות עד כה.
    א.

    השבמחק
  6. מגניבבבבב
    אין כמו ברצלונה באביב


    (או בקיץ או בחורף או בסתיו.....) :)

    השבמחק


  7. וואו. איזה כיף לך! בעצם.., לך? איזה כיף למי שחי שם יכול להרביץ אוכל ים בכזו איכות וכאילו מחירים.
    הצילומים מהממים. עומדים בגאון מול כל צילום של צלם אוכל מקצוען.

    LazyBoy, Hungry like a wolf

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה חבר, הפעם באת די מוקדם לרשומה ;-)
      ללא ספק כיף להם. זו פשוט עיר עמוסה עמוסה בכיף! אוכל מדהים, לא הייתה ארוחה או אפילו נשנוש שירד ממדהים.

      מחק
  8. O
    M
    G

    אההההההההה....
    מממממ.....

    תודה

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...