יום שישי, 17 באפריל 2015

שרימפס מטוגנים בפירורי לחם מתובלים

 


אחת ממנות הפאב האהובות עלי היא פירות ים מטוגנים בבלילה או בפירורי לחם מתובלים. זו יחד עם כמה מתבלים מיוחדים (וגם בנאליים) וכוס בירה קרה.. עושים אותי די מאושר ושמח. לא מבקש הרבה, באמת. הפעם, החלטתי להביא לכם גרסה מאד מאד פשוטה של שרימפסים מטוגנים בציפוי של פרורי לחם מתובלים. קצת כמו שניצל משרימפס. זה תמיד מהיר מאד להכנה וטעים בטירוף. אני יכול לאכול כאלו חמישים יחידות בקלות ומבלי להרגיש בכלל.. זה עד כדי כך טעים וממכר.



את השרימפסים אפשר לרכוש מהסוג הקפוא שמוכרים במעדניות מתמחות בייבוא מהמזרח הרחוק, רק הקפידו להפשיר אותם ולנגב לייבוש כראוי. שאר התהליך מאד קל ומוכר.. ציפוי של קמח, ביצה ופרורי לחם וטיגון חצי עמוק. כמה פלחי לימון ואולי קצת פטרוזיליה קצוצה.. ויש לנו את אחת המנות המפנקות, המהירות והטעימות ביותר שאני מכיר. אני מת עלייה בטירוף ומשתדל להכין לי בכל פעם שיש לי קרייבנג עבורה.. אני תמיד מחזיק שקית של שרימפסים גדולים ויפים בפריזר לכל מיני מנות שכאלו..
זה מחזיק במקרר המון המון זמן וכל פעם שבא לי, אני פשוט לוקח חופן, מפשיר, מכין ואוכל.

המתכון מבוסס על זה של 'מרקו פייר וויט' מאחד מספרי המתכונים שלו, עם שינויים קטנים.

מצרכים: (2 מנות~)
שמן קנולה לטיגון
20 שרימפסים נקיים ויפים (ניתן להשאיר את הזנב)
קמח לבן רגיל
2 ביצים טרופות
1 גבעול גדול של רוזמרין טרי קצוץ דק (עלים בלבד)
פירורי לחם (אפשר גם פנקו למשהו קצת יותר "משודרג")
מלח ופלפל שחור לפי הטעם
1/2 כפית פפריקה מעושנת
פלחי לימון לקישוט
פטרוזיליה קצוצה לקישוט



הכנה:
1 – נגבו את השרימפסים במגבת מטבח לייבוש. סדרו על משטח עבודה קערה עם קמח לבן מתובל במלח ובפלפל שחור, קערה עם ביצים טרופות וקערה עם פירורי הלחם יחד עם פפריקה ורוזמרין קצוץ.
2 – קמחו את השרימפסים בקמח ונערו מעודפים. העבירו בבלילת הביצה ואז בפירורי לחם לציפוי. העבירו לצלחת נקייה. המשיכו לצפות את כל פרות הים וסדרו בצלחת לפני הטיגון.
3 – חממו שמן קנולה לטיגון עמוק, במחבת עמוקה או בסיר טיגון. העבירו את השרימפסים לשמן החם (160-180 מעלות) וטגנו כ 15 שניות תוך כדי ערבוב בעזרת כף מחוררת (שיטגנו זהה מכל הצדדים). כבו את הלהבה והמשיכו לטגן כ 15 שניות נוספות עד להזהבה יפה. חום השמן ימשיך לטגן את השרימפסים מבלי לשרוף אותם. בכך שכבינו את הלהבה אנחנו מאזנים את החום.
הוציאו לצלחת עם מגבת נייר סופג, העבירו לצלחת הגשה, יחד עם פלחי לימון ופטרוזיליה קצוצה לקישוט.





בתאבון,
אביעד.

5 תגובות:

  1. אחחחח, פירות ים. אני ממליץ לך לנסות עם תמנון - זה טוב לא פחות בטיגון עמוק.

    השבמחק
  2. ניאממממ! אני מתה מרעב
    מוכנה לעשות סוויץ' של עוגת שוקולד רב שכבתית תמורת קערת שרימפס פריך...

    השבמחק
  3. צריך לבשל את השרימפסים לפני שמצפים אותם?

    השבמחק
    תשובות
    1. הי, ממש לא. הטיגון מטפל בזה. שרימפס מתבשל בשניות. עד שהפרורי לחם מזהיבים הוא מוכן לגמרי.

      מחק
  4. שלום לך .. פעם תגנתי את השרמפסים וכל הפרורים נפלו תוך המחבת ... מה הסיבה

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...