יום רביעי, 24 באפריל 2013

בריוש, ביצה עלומה, פנצ'טה, ארטישוק ושמן כמהין לבנות

חברים יקרים, אני מכנים אתכם ממש לכמה דק' לגן עדן פרטי שאני משתדל להגיע אליו די הרבה בזמן האחרון.
בכל פעם שיש לי יום קשה, עצוב, דכאוני או סתם חסר מצב רוח... אני מתנחם בצלחת כזו כמו שאתם רואים. 
זו מנה מדהימה, ללא מתכון מיוחד שפשוט קליל להכנה וטעים בטירוף. כל מה שצריך זה כמה מוצרי מעדנייה "בסיסיים"
שאני אישית משתדל להחזיר כמעט תמיד בבית, כך שתמיד יש לי להכין את המנה הזו וגם אחרות כמובן. 
זו מנה כזו שאין ממש זמן בישול, אלא רק הרכבה. טוב נו.. את הביצים צריכים להכין וביצה עלומה גם דורשת מידה כזו או אחרת של טכניקה ונסיון, אבל גם אם מישהו לא יודע או לא רוצה להתקשקש עם זה, גם ביצת "עין" תעשה את העבודה פה לא פחות טוב. אז אל דאגה.
את המנה הזו אני יכול ואוכל בכל שעות היממה, אבל בעיקר אוהב בשעות הבוקר המאוחרות של שבת או שישי.. זה הכי נחמד ככה מול החלון הגדול אל הנוף. לחם טרי, פנצ'טה שומנית, ביצה נוזלית וארטישוק בשמן זית. כמה טיפות של שמן כמהין לבן מרים את המנה הזו לגבהים אחרים וזהו. 
פשוט לא? בטח.


מצרכים (כמה תשרצו)
1 ביצה 
1 כף חומץ בן יין לבן
3-4 פרוסות דקות של פנצ'טה\בייקון\פרשוטו
2 חצאי ארטישוק משומר בשמן זית (יש היום יבוא איטלקי מקסים של חומר הגלם הזה)
עגבניות שרי בשלות
שמן כמהין לבנות
מלח ופלפל


הכנה:
1 - בסיר רטבים קטן מחממים עד חצי הגובה מים, עד לסף רתיחה. מוסיפים כף של חומץ בן יין ומסבסבים את המים בעזרת כך עץ עד למערבולת קטנה. שוברים את הביצה לקערית קטנה ומניחים את הביצה בעין המערבולת. בעזרת כף מקפלים את החלבון שנקרש לאיטו מסביב לחלמון ומבשלים כדקה נוספת עד שהביצה מתגבשת אך רכה מאד.
מוציאים בעזרת כף מחוררת אל נייר סופג ומניחים בצד.
2 - קולים קלות פרוסת בריוש או חלה טרייה ומניחים באמצע צלחת. מניחים מעל הלחם את הביצה העלומה ואת פרוסות הפנצ'טה. מסדרים את הארטישוק והעגבניות סביב. מזליפים טיפות בודדות של שמן כמהין לבנות ומלח גס ופלפל שחור טרי.
מגישים


בתאבון
אביעד

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...