יום שישי, 21 בדצמבר 2012

"פרשוטו דה פארמה" עם מלון ותימין



זה אחד מהפוסטים הללו שאין לי באמת מושג מה הולך פה, מה אני רוצה להגיד או להציג.. בתקווה שאולי אתם תבינו בסוף..  למעשה אני מדבר על אחד הדברים הכי טעימים עלי אדמות... בסופו של דבר - פרשוטו!
זה אולי מחומרי הגלם שאני אישית לא יכול בלעדיו.. אני רועד מפרושטו טוב ומנסה להשיג רק את המיובאים מאיטליה.
אלו האמיתיים ולא הפרשוטו עלייק של מזרע, שבינו ובין פרשוטו איטלקי משובח יש כמה אלפי שנות אור.. בחיאת, מה זה החרטא הזה??? טוב נרגעתי.
Anyway.. למזלי במעדנייה הראשית והמרכזית שבה אני עושה כל שבוע את הקניות שלי לנקניקים טובים, פסטרמה שינקין, בייקון, גבינות, פסטות ועוד.. יש גם כדרך קבע שוק ענקית כזו באמצע חלון הבשר!. זהו פרשוטו כהלכתו מיובא היישר מהמולדת!
צבעו כתמתם חום בהיר מדהים.. עם פס שומן בדיוק במידה הנכונה.. הם פורסים לי אותו דק דק.. כמו נייר ומשטחים על פרגמנט בצורת קלפים ארוכים.. אני מרייר בכל פעם שאני נמצא שם ..
בא לי לנגוס בו ביס. לחטוף למוכרת את השוק הזה מהידיים, לחבק אותו חזק חזק.. ולרוץ כל עוד נפשי בי.. אבל.. אז אני מתעורר מהחלום בהקיץ.. ועונה לה בשפת הסימנים עם עיני עגל ענקיות שהיא שואלת אותי (במבטא רוסי חמוד) "להמשיך?" 
אני כמובן מהנהן..וחושב "תפרסי עד שתמותי!" רק יאללה.

בבית.. אני מגיע, מסדר את כל הפרודוקטים שהבאתי איתי משם.. תכלס? הקניות הכי מגניבות זה משם ביום חמישי אחה"צ כי זה השוס הגדול מבחינתי של השבוע.. הבשרים הטריים, נתח הקצבים, הפילה, השרימפס, הפסטות, טריפולטי (trifoleti) של ארטישוק, שינקין, בייקון וכמובן נייר הפרגמנט עם קלפי הפרשוטו שלי שמחכים להתחכך שוב באוויר המטבח.
אחרי כל הסדר וההכנות לבישולים הקרבים מצידי.. אני מגיע אל הדף .. פותח והריח המתקתק הזה של חצי מעדנייה, חצי איטליה עולה באפי. הפרשוטו הזה עולה יקר. חברה.. יקר מאד.
הם לוקחים 420 שח לק"ג!!! זה מחיר מטורף והזוי ברמות על. אבל, שתדעו שלא מעט נתחי פרשוטו בעולם יכולים להגיע גם לכמה מאות $$. הבשר המשומר הזה.. נחשב למלך של המעדניות בכל העולם.
יש מעדניות שמתמחות במכירת פרשוטו ממקומות כאלו ואחרים בעולם.. שרקטורי עושים ד"ר על ייצור פרשוטו כמו שצריך.. ותאמינו לי.. שזה יוצא, אז זה יוצא!.

את הפרשוטו אפשר לאכול ככה היישר מהדף אל הפה.. למרות שאני מגיע מבית שזה היה נחשב "בזבוז", כי בצורה הזו זה נגמר מהר מידי ולא "שבעת". היינו בתור ילדים חייבים לשים את הנקניק על פרוסת לחם עם חמאה וחרדל.. כדי שזה "ייחשב", כך גדלתי. היו נקניקים טובים בבית, אך בשל יוקרם היחסי, היו דואגים שלא נטרוף מהם רנדומלית.. אלא בתור "ארוחה"...אחרת זה יעלם תוך 4 דק' (או פחות.. ). אני מבין אותם לגמרי היום (הלו אמא!).
עם פרושטו אני גם מבשל לא מעט מתכונים.. הוא נכנס אל מתכוניי בכל עת שאני יכול לשלבו.. ואני מנסה להשתמש בו כמה שאני יכול.. כבר בבלוג יש כמה מתכונים עם פרשוטו.. ויהיו עוד, זאת הבטחה.
אבל נראה לי שקשקשתי מספיק.. אז הנה.. אחת מהדרכים שאני מאד אוהב לאכול פרשוטו ובעצם זאת אחת מצורות ההגשה המפורסמות ביותר בעולם לפרשוטו.. יחד עם מלון (יש וריאציה גם עם תאנים למי שמכיר) המתיקות של המלון מתאזנת עם הטעם המתקתק ספק מלוח של נתחי הפרשוטו העדינים..וכך בעצם הם מאזנים אחד את השני.
זהו מעדן אמיתי ויכול להיחשב לאנטיפסטי עשיר מאד בשולחן האוכל האיטלקי המסורתי.
נסו!



 בתאבון, 
אביעד. 

2 תגובות:

  1. מאיפה אתה קונה? צריכה המלצה למעדנייה טובה

    השבמחק

  2. הי,
    זה מאד תלוי מאיפה את.
    אני קונה בחיפה במעדניית "שמחה".
    אני מאמין שיש למצוא עוד כמה שמייבאים פרשוטו ברחבי הארץ, צריך לברר או לבקש

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...