יום רביעי, 5 בדצמבר 2012

שניצל וינאי - עגל





לקרוא לשניצל עגל, וינאי - זה כמו להוסיף למשהו סטנדרט, את המילה "סטנדרט"
שניצל הגיע משם בכל מקרה ודווקא הוורסיה הישראלית היא מעוף\הודו ולא מעגל כפי שעושים אותם באירופה כבר לא מעט שנים. כך ששניצל אמור להיות מעגל ולא מהודו או מעוף כפי שאנו מכירים אותם עוד בילדותנו.
השניצלים האמיתיים ענקיים ועשויים כאמור מנתח עגל, עדיף חלב שנפרס "פרפר" לחתיכה ענקית.
זו מקומחת, נטבלת בביצה מתובלת ולאחר מכן מצופת בפירורי לחם אמיתיים מלחם ישן קלוי שנטחן וטוגן להזהבה. את המנה הזו מגישים עם ערימת פירה עם תועפות חמאה ופלח לימון.
הפעם, למרות שהתמונות מראות סה"כ "שניצל" – הבשר תחת המעטה הפריך הוא עגל חלב שנפרס בקצבית הבית שלי, אצל "שמחה" בחיפה. זמן ההכנה זריז ביותר כולל הציפוי שכולכם בוודאי מכירים מהתהליך הרגיל של שניצל עוף וזמן הטיגון קצר גם הוא מכיוון שהבשר הזה דקיק ומוכן ממש ברגע.
כך שאין על מה להתעצל. בסה"כ במקום חזה עוף, רכשו נתח עגל חלב שנפרס דק ונדפק לריכוך כדי להגיש את המנה המסורתית, הטעימה והטובה הזו.
אני מת על שניצלים, בעצם אני לא מכיר אף אחד שלא מת על שניצלים ועל שניצל וינאי בפרט.
טעם הבשר העסיסי תחת המעטה הפריך תמיד יישאר אחד הדברים הטובים שאני מכין, מכיר ואוהב.

מצרכים: (4 מנות)
4 נתחים (או יותר) של פרוסות עגל חלב גדולות (שייטל בעדיפות עליונה)
קמח לבן רגיל
1 ביצה גדולה או שתיים קטנות
פירורי לחם זהובים (עדיף להכין לבד)
מלח ופלפל שחור לפי הטעם


הכנה:
בדיוק כמו כל שניצל שאתם מכינים:
1 – מקמחים את פרוסות הבשר ומנערים מעודפים.
2 – מעבירים בקערה עם ביצים טורופות ומתובלות במלח ובפלפל שחור את הנתחים משני הצדדים
3 – מעבירים לקערה גדולה עם פירורי לחם עד לציפוי מושלם.
4 – מחממים מחבת טפלון או ציפוי שאינו דביק אחר עם שמן בגובה חצי ס"מ ומטגנים את השניצללים על חום בינוני כ 3 דק' מכל צד או עד שהם מזהיבים לצבע מושלם. מעבירים אותם לצלחת מרופדת נייר סופג.


מגישים חם, עם פירה תפוח אדמה ופלח לימון.

בתאבון,
אביעד.


4 תגובות:

  1. אווי, איזה יופי התמונות מוציאות את הקראנציות של הציפוי.
    ייאמי :)

    השבמחק
  2. נראה מושלם !


    LazyBoy, Hungry like a wolf

    השבמחק
  3. אוחחחחח, זה נראה כל כך טעיםםם!
    לא נעים לי להגיד, אבל לא נראה לי שטעמתי אי פעם את גירסת העגל... :)
    חייבת לנסות, הוא עושה לי עיניים כאלהההה גדולות מן המסך...
    חנוכה שמח יקירי

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...