יום חמישי, 19 בדצמבר 2013

טפאס: כבד עוף, שקדים טחונים עם שום, פפריקה ושמן זית



הנה טפאס מופלא נוסף לאסופה שמתאגדת לה אט אט ובביטחון בבלוג. אחרי הביקורים שלי בברצלונה, הכנת טפאסים התחילו לתפוס תאוצה אצלי במטבח. מן ארוחות קטנות וגדולות עם מיני מנות מיוחדות, עם המון טעמים, רובדי טעם, עומק וחדות בלתי נלאית. המנות הללו כל כך טעימות שאי אפשר להפסיק, אך הכנסתם במידות קטנות שומרת על איזון באכילה אך עם המון המון כיף וטעם מדהים.
אני תמיד אמרתי ואמשיך להגיד כאשר אוכלים טוב וטעים, לא משמינים. אוכלים באיזון ומדוד, ללא שום צורך בנשנושים. זה הכי נכון וחכם לדעתי.
הפעם, טפאס שבמקור עשוי מכבד חזיר. אצל הספרדים ובכלל בכל מדינה שבמסורת שלה שחיטת חזירים, יש מנהג שמכל חלקי החזיר יש מה לעשות, אפילו מהדם (נקניק\נקניקיות דם למשל).. אך בשל כל אלו ששומרים וגם בגין חוסר של כבד שכזה פה בארץ, החלפתי את הכבד חזיר בכזה של עוף. הוא לא פחות טעים ועדין מאד. רק שימו לב לבשל אותו מעט מאד ובעדינות במחבת שלא יתייבש לכם.
את הכבד אנו חותכים לחתיכות קטנות שלא נצטרך סכין ומזלג ונוכל לאכול בקלות יחד עם לחם טרי וטפאסים אחרים שמוגשים ליד. המנה די קלה להכנה, אבל שימו לב לתהליכים. סה"כ מהיר מאד וטעים בטירוף! לכל אוהבים הכבדים, הנה עוד מתכון מעולה עבורכם.


מצרכים: (צלחת טפאס לזוג)
1/3 כוס שמן זית
230 גר' כבד עוף נקי משומן וגידים חתוך גס
1 בצל לבן קצוץ
3 כפות יין שרי\ברנדי

1 כוס שקדים מולבנים (חצויים)
3 שיני שום (או יותר למעיזים)
1 כף שטוחה פפריקה מעושנת
חופן פטרוזיליה קצוצה
קורט מלח גס
פלפל שחור לפי הטעם
1/2 כפית זרעי כמון

הכנה:
1 – במעבד מזון (או במכתש ועלי) מכניסים את השקדים יחד עם השום ומרסקים לתערובת פירורית. מוסיפים את הפטרוזיליה, המלח, פלפל, זרעי כמון ומרסקים שוב עד לתערובת הומוגנית. שומרים בצד.
2 – במחבת ברזל מחממים שמן זית ומטגנים את הבצל עד להזהבה. מוסיפים את חתיכות הכבד ומערבבים לדקה עד שצבעם נאטם. מוסיפים את התערובת שריסקנו קודם ומערבבים הכל יחד.
3 - מזליפים את יין השרי ומצמצמים נוזלים בחצי. מכבים את הכירה ומגשים עם המון לחם טרי.


בתאבון,
אביעד.


תגובה 1:

  1. מגניב.
    בשבוע שעבר, ביום חמישי, בשיא הסופה עצרתי בטפאו בתל אביב. אני וחבר דגמנו הכל מהכל, יחד עם סנגריה חמימה שהשרו בה הדרים.
    הטאפאס פשוט נפלא. הכל.

    לעניין, באמת לא כל כך נתקלתי בארץ ביותר מדי טאפאס עם כבדים. ואני דוגם די הרבה מהם. נראה שווה וכמעט "מתבקש".

    LazyBoy, Hungry like a wolf

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...