יום שישי, 19 באוקטובר 2012

שרימפס במרטיני, עגבניות שרי, צ'ילי חריף וזיתי קלמטה ביין אדום



זו היית עסקית בצהריים.. שום דבר מיוחד מידי (לראיה אני אפילו לא זוכר כל כך את שמה של המסעדה, שכנראה לא ביקרתי בה יותר מאז), אלא רק שזכורה לי המנה הראשונה שחלקתי, עם חבר שאיתו אכלתי באותו יום סתווי. לשם הוידוי, זה היה לפני שנים, כך שסלחו לי על החורים בזיכרון שאני מנסה להעביר אליכם. בכל אופן.. המנה הראשונה הזו היית קטנטנה, בטח לשני אכלנים שכמותנו.. אבל היה בה משהו מיוחד מאד.. אלו היו חסילונים שהוכנו יחד עם עגבניות שרי, איזה ירק, כנראה כוסברה..וטעם של אניס חזק מאד, שפגע בנו בכל פעם שהכנסנו חתיכה אל הפה. סה"כ היה מיוחד ומעניין בזמנו.. אבל לא עד כדי מאוזן, או מדויק כפי שרציתי שיהיה. אם כי את האימפקט הוא השאיר, כך שאני מניח שלשף מגיעות ברכות (על אף שוב, שאני לא זוכר איפה אכלתי את זה J ). בהמשך לזה, היו כמה וכמה פעמים שניסיתי להכין בבית את המנה שאכלנו וגם ואריאציות כאלו ואחרות שלה. בסופו של דבר, הגעתי לזו שאני מציג היום לפניכם. את האוזו האניסי שהיה כנראה במנה המקורית, אני מחליף באלכוהול אלגנטי הרבה יותר, מכיוון ששאר המרכיבים במתכון, עזי טעם גם ככה. עגבניות שרי מתוקות חמוצות, זיתי קלמטה ביין אדום שיש להם טעם מאד עשיר וחזק, צ'ילי חריף כמובן ועוד. לאלו שאוהבים אניס מאד, החליפו את המרטיני (וורמוט לבן) באוזו, או אפילו בארק משובח.. ותקבלו גרסה נוספת ארומאטית ונחמדה מאד של המתכון הזה (מניסיון כמובן).




























מצרכים: ( 2-4 מנות)



























































24 חסילונים טריים, מנוקים עם זנב בלבד
2 כפות שמן זית
1 בצלצל שאלוט פרוס דק
1 שן שום פרוסה דקה
1/2 כוס זיתי קלמטה ביין אדום חצויים (ללא גלעינים כמובן)
1 כוס עגבניות שרי בשלות חתוכות לרבעים
1/2 פלפל צ'ילי חריף אדום, טרי, פרוס לטבעות דקיקות
1/2 כוס וורמוט לבן
1/2 כוס ציר עוף צח (או מים לתחליף פחות טוב)
50 גר' חמאה קרה
מלח ופלפל לפי הטעם
פטרוזיליה קצוצה לקישוט

הכנה:
1 – במחבת גדולה חממו על אש נמוכה את שמן הזית. אדו את השאלוט ואת השום עד לשקיפות.
הוסיפו את העגבניות, הזיתים ואת הצ'ילי וערבבו קלות. הקפיצו במחבת כ דקה בערך יחד.
2 – הוסיפו את הוורמוט הלבן.. והטו מעט את המחבת לכיוון הלהבה (זהירות!) האלכוהול יידלק ויישרף.
צמצמו את הנוזל לשליש. הוסיפו את ציר העוף וערבבו הכול יחד. תבלו במלח ופלפל שחור לפי הטעם.
בשלו לצמצום הנוזלים בחצי.
3 – הוסיפו את החסילונים הטריים ברחבי המחבט ותנו להם לשנות את צבעם וורוד. הפכו פעם אחת לפחות. והמשיכו לצמצם את הנוזל עוד מעט עד לסמיכות עדינה. הוסיפו את החמאה וערבבו כך שתתמזג ברוטב, כבו את האש.

הגישו וקשטו עם פטרוזיליה קצוצה מעל.


בברכה,
אביעד

לחיצה על התמונות תביא לכם אותן בהגדלה ובאיכות הטובה ביותר, 
אל תשכחו להגיב כמובן ולספר לי מה אתם חושבים, 
C YA.. 

10 תגובות:

  1. וואו.קודם כל התמונות מקסימות. צבעים יפים מאוד ומנה מסודרת להפליא.
    והמתכון... ובכן איכשהו יכולתי להריח את המנה ממש! עושה רושם של משחקי טעמים טובים וחזקים.
    תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה!
      אכן מנה עם טעמים די עזים וכיפים מאד.
      תודה לך.
      א.

      מחק
  2. אשרי השרימפ שמסיים כך את דרכו בעולם הזה ומתחיל את המסע הבא...

    השבמחק
  3. נראה מעולה !
    אני הולך להכין את זה השבוע
    צריך להשרות את זיתי הקלמטה ביין אדום?

    השבמחק
    תשובות
    1. הי זיו, תודה. הזיתים מגיעים במרינד של יין אדום
      יש פשוט סוג כזה שניתן לרכוש - אני רכשתי בלחם ארז. אם לא מוצאים נין להחליף בזית משובח שאתה אוהב רק שים לב למידת המליחות!
      בהצלחה.
      אביעד.

      מחק
  4. אוחח זה נראה ונשמע מעולה...
    מנה מהממת!
    בשבילי הגירסה עם האניס בבקשה-
    אניס ועגבניות זה שילוב מעולה!
    אבל גם אם היית נותן לי מנה עם הוורמוט לא הייתי אומרת לא P:
    ביום שאני אתקל בבלוג שלך במשהו שאני לא ארצה לאכול יגיע אחרית הימים...

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה פייה!
      המילים שלך תמיד מחממות אותי מאד.
      בתקווה שבכל פוסט שלי תמצאי משהו שתאהבי.

      א.

      מחק
  5. ראשית, צילומים מהממים במיוחד! אני רואה שאתה עדיין רודף אחרי השיא.
    שנית, המנה נראית אחלה שבאחלה. הצבעים, הנפח והפרזנטצייה יקבלו ציון 100 במבחן סיום של "קורס בישול אגן הים התיכון". למתקדמים כמובן..
    שלישית, אני משוגע על כל דבר שקשור באניס, אז יש לפחות שינוי אחד במנה שאני לא הייתי מבצע :-)..

    LazyBoy, Hungry like a wolf

    השבמחק
  6. טוב, אז המחשב היה בתיקון ולא הייתי כאן כמה זמן, אז לחזור ישר לתוך המתכון הזה, לאחת המזונות האהובים עלי ביותר, ולתמונות המאלפות (ומעלפות) האלה שפשוט מביאות לך את הטעמים העשירים ישר לפרצוף- מאמאמייה !! ואיקון של מלקק ת'שפתיים :)

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...