יום חמישי, 28 ביוני 2012

פילה עגל עם פרוסות פטריות חורש



זוכרים את המתכון של ה"פילה בחמאה מתובלת" של מרקו פייר וויט? אז הנה עוד מתכון מאחד מספרי המתכונים של הגאון הבריטי. זה שלימד את רמזי ובלומנטל כל מה שהם יודעים. טוב לא בדיוק ה-כ-ו-ל, אבל הוא אחראי ללא מעט מההכשרה שלהם, בהיותם צעירים שעבדו אצלו. מרקו פייר וויט הוא שף עתיר הצלחה כבר עשרות שנים וה הייפ שהיה סביבו באמצע שונות ה 90 של המאה הקודמת עלתה בעיקר- בגין זכייתו המפתיעה בשלושה כוכבי מישלן בתור הצעיר ביותר שאי פעם זכה במעמד המטורף הזה.
(ד"א כיום יש שיאן צעיר אחר שקיבל שלושה כוכבים בגיל 28, שהחליף את השיא של וויט)
ב 1999 מרקו "זרק את המגבת" והצהיר שהוא פורש מהמטבח המקצועי במסעדות. ב 1999 הוא בישל את הארוחה האחרונה שלו ללקוח המשלם בתחום מסעדות היוקרה הממושלנות. כיום הוא כותב ספרים, מסעדן שבבעלותו מסעדות ברחבי אנגליה והעולם. עובד בתעשיית המזון בנקודות מפנה כאלו ואחרות מבחינתו ועוד.
את המתכון שלפנינו הוצאתי כמובן כמו כולם מאחד מספריו הרבים של מרקו, שמאופיינים בחלקם כמתכונים קלים להכנה, טעימים, מדויקים שמתאימים לליבו הענק (אך הקשוח) של השף המטורף הזה.
סטייק פילה (או אחר לטעמכם) עם פרוסות פטריות חורש ענקיות, רוטב ממיצי הבשר וחמאה. קצת פטרוזיליה לקישוט וזהו.. מנה מאד ספרטנית, קלאסית, קלה להכנה אך עם המון טעם! בדיוק מה שאני תמיד מחפש.

מצרכים: (2 סועדים)
2 סטייקים מנתח פילה כל אחד 200 גר'
6-8 פטריות חורש גדולות פרוסות
פטרוזיליה קצוצה (אופציונאלי)
3 כפות חמאה
3 כפות שמן זית
1 כף חומץ בלסמי איכותי
מלח ופלפל שחור לפי הטעם.


הכנה:
1 – במחבת גדולה ממיסים 1 כף חמאה יחד עם 1 כף שמן זית ומעבירים פנימה את הפטריות.
הופכים בעדינות בעזרת מלקחיים ומתבלים במלח ובפלפל שחור. מוסיפים פטרוזיליה קצוצה ומכבים את האש.
2 – מחממים היטב מחבת מברזל יצוק וממיסים 2 כפות חמאה יחד עם 1 כף של שמן זית. מנגבים היטב את הפילה ומתבלים אותם במלח ובפלפל שחור. מוסיפים למחבת החמה יחד עם החמאה ומטגנים עד לדרגת צלייה רצויה (ניתן לסיים צלייה בתנור אחרי חריכה). מוציאים את הבשר לצלחת חמימה בצד
3 – מדליקים שוב את האש מתחת למחבת עם הפטריות ומעבירים אליה את כל נוזלי השומן והציר שהגיר הבשר במחבת השנייה. ממשיכים לבשל את הפטריות שוב עם הנוזלים הנוספים ל 2 דק נוספות ומכבים את האש.

מצלחתים: בצלחת אישית מניחים באמצע נתח פילה ומעליו מניחים פרוסות פטריות גדולות. מזליפים מעט מהציר בתחתית המחבת כרוטב ומקשטים בפטרוזיליה קצוצה ומעט שמן זית.



בתאבון,
אביעד.

4 תגובות:

  1. די נמאסת, איזה תמונות, עכשיו הייתי אוכל את המסך!

    השבמחק
  2. חחחחחח
    אני כבר מנגב עם לחם את המיצים של הבשר......

    השבמחק
  3. אוך, חברי הקרינובורים היקרים.. תודה לכם.
    בקרוב לא מעט כאלו.. so, stay tuned.

    א.

    השבמחק
  4. הפרה מסתכלת עכשיו על התמונות הללו ממקום מושבה הנוכחי במרומים ואומרת לעצמה: לא לשווא הקרבתי את גופי!

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...