יום ראשון, 6 ביולי 2014

ריזוטו בייבי תרד (Risotto verde)

 


ריזוטו זו מנה בתחפושת. ברגע שיודעים את הבסיס הנכון להכנת ריזוטו, כל דבר שתוסיפו, יוכל לאפיין מנה חדשה. אם אלו בשרים, דגים, ירקות שונים, עשבי תיבול ועוד.
הבסיס לריזוטו הוא כמובן אורז מסוג אורבריו, או סוגים מיוחדים אחרים שכיום ניתן למצוא את כל אלו בשווקים השונים ובמעדניות מתמחות. אפילו 'סוגת' התחילו לשווק אורז לריזוטו שהוא לא רע בכלל. הוא בגודל ובצורה הנכונים וטומן בתוכו לא מעט עמילנים שבסופו של דבר אחראיים לטקסטורה הקרמית של הריזוטו שלנו.
הפעם מנה ירוקה עם טוויסט קצת שונה מהמקובל בסוף המתכון. לריזוטו הבסיסי אנו מוסיפים מן פסטו שנעשה מעלי תרד צעירים מאד ורעננים ומשם צבעו הירוק הזה. אך בסוף ההכנה במקום להוסיף עוד קוביית חמאה, אנו מוסיפים שמנת מתוקה. שתעשיר ותיתן טעם עדין מאד לריזוטו שלנו. השמנת הולכת מצוין עם טעמו של התרד, כך שזה מתאים בול.
הריזוטו שלפנינו, סופר טעים, יכול לשמש בתור מנה משל עצמו, או כתוספת (רחמנא לצלן) למנות בשריות נניח, או של דגים.

מצרכים: (2-4 מנות)
1 כוס אורז לריזוטו מסוג אורבריו
1 בצלצל שאלוט קצוץ דק (או חצי בצל סגול)
3 כפות חמאה
1/3 כוס יין לבן יבש (או וורמוט לבן יבש)
2 חופנים של עלי בייבי תרד שטופים 
1/3 כוס פרמז'ן מגורדת
1 ליטר ציר ירקות צח, חם (אני לפעמים משתמש בקוביית OXO בשביל זה)
מלח ופלפל שחור גרוס לפי הטעם
1/2 כוס שמנת מתוקה


הכנה:
1 – במעבד מזון מניחים את חופני התרד יחד עם חצי מצקת מציר הירקות החם, מעט מלח ופלפל שחור גרוס. מעבדים למשחה חלקה.
2 – במחבת גדולה ועמוקה מחממים את החמאה ומאדים את הבצל על אש נמוכה, עד לריכוך (לא להזהיב, או חלילה לשרוף!). מוסיפים את האורז ומערבבים בעדינות עד שהאורז נעטף בחמאה ובבצל.
3 – מגברים את האש ומוסיפים את היין. מקרצפים את תחתית המחבת בעזרת כף עץ כדי להרים משקעים. מערבבים בעדינות את האורז עם היין ומצמצמים את הנוזלים.
4 – מוסיפים מצקת מציר הירקות החם (בעצם הסיר של הציר, כל הזמן מתחמם על אש בינונית לידנו) אל האורז ומערבבים בעדינות עד שכל האורז סופח את הנוזלים.
5 – מעבירים את תוכן מעבד המזון עם התרד אל המחבת יחד עם חצי מצקת מהציר ומערבבים בעדינות עד שהתערובת נצבעת כולה בירוק יפיפה.
6 – ממשיכים ליצוק מצקת מהציר ומערבבים בכל העת בעדינות עד שהאורז סופח את כל הנוזלים. כך עושים עד שהאורז מתבשל לדרגת עשייה "אל דנטה". מכבים את האש.
7 – מוסיפים את השמנת המתוקה ואת הפרמז'ן וממתינים 10 שניות. מקפלים אותם לתוך הריזוטו בעדינות ומכסים את המחבת לדקה בערך.


מגישים מיד לצלחות אישיות, בליווי יין לבן צונן.

{כפי שראיתם, אני הוספתי במנה שלי, ביצת עיין שנוזלת על כל הירוק היפה הזה וכמה פרוסות דקיקות של נקניק עטור מדליות שהבאתי איתי מפריס בפעם האחרונה...)

בתאבון, 
אביעד 

תגובה 1:


  1. כמה שריזוטו שמוכן כהלכה זה דבר טעים..

    LazyBoy, Hungry like a wolf

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...