יום חמישי, 26 בדצמבר 2013

ג'מבו שרימפס – "סעודת שבעת הדגים" של בטאלי - Gamberoni Casalinga Siciliana



במחשבה לאחור אני מגלה יותר ויותר, כמה מתכונים שכוללים פרות ים ושרימפס בעיקר (כי פשוט קשה להשיג פה דברים אחרים בצורה סבירה) יש לי בבלוג. כמו כן תוסיפו לכך את העובדה שאחד השפים שהכי השפיעו על הבישול שלי, עבורי אישית ועל הכתיבה פה על גבי דפי האינטרנט הוא מאריו בטאלי- השמשי והחייכן. כך שקיבלנו חוט שני ששזור מידי פעם, בין המתכונים הרבים שמצטרפים בכל בשבוע.  אז הנה, הפעם; שילוב של שני הדברים גם יחד, לא פחות - שרימפס ומאריו בטאלי.
את המתכון הזה 'באבו' הציג עבור ארוחת חג המולד האיטלקית.. או כפי שהיא נקראת שם - Feast of the Seven Fishes המתכון מסורתי מבית "אמא".. או של "בית" כפי שבטאלי מציין.
אז אצלנו אין חג מולד.. ואני די בספק אם מישהו יכין תבשיל שכולל שרימפסים לחג יהודי כלשהו.. אך בית, אני מניח יש לכולנו. זו מנה מרגשת, טעימה ומגניבה לגמרי.. אז תתפנקו לכם עלייה אפילו באמצע השבוע. אני הכנתי אותה מספר פעמים והנה בפעם המי יודע כמה, היא גם דגמנה להצטלם ולי היה גם את הכוח סוף סוף לרשום לכם את המתכון עצמו. בחג המולד לא פחות.

סה"כ, עבודה מאד מאד קלה, בלי הרבה תהליכים ועם מצרכים טריים ומעניינים שמשתלבים לתבשיל עילאי. השרימפסים הם כמובן מהמין הגדול יותר – ג'מבו, כך הם עסיסיים ונגיסים הרבה יותר וכמובן "סוחבים" יותר רוטב סביבם. את המנה אפשר להגיש כמו שהיא עם לחם טרי (לניגוב כמובן), או ליד- פסטה, פולנטה, אורז וכדומה. המתכון שאכתוב, הוא המקורי בבסיסו וכמעט ללא שינוי חוץ מכמה דברים ממש ממש קטנים, פיצפונים, כדי להעניק לו קצת יותר "פאנצ'". כמו תמיד ארמוז היכן השינוי כדי שתוכלו להכין גם בלעדיו אם תרצו ובכך לשמור על המתכון כפי שהוגש ע"י מאריו.
בתאבון.

מצרכים: (4-6 מנות)
1 ק"ג ג'מבו שרימפס נקיים, קלופים
1/4 כוס שמן זית משובח
1 גבעול סלרי אמריקאי כולל העלים חתוך ברנואז
1 בצל סגול בינוני חתוך לקוביות
4-5 עגבניות תמר בשלות חתוכות גס (אפשר להשתמש בשימורים איטלקיים)
1 כף צנוברים קלויים
1 כף דומדומיות (אני לא השתמשתי)
1 כף צלפים מסוננים (במקור יש 2 כפות)
3 שיני שום פרוסים (במקור אין שום בכלל - הייתי מופתע גם כן)
1 כוס יין מרסלה יבש
1/2 כפית זרעי שומר
1/2 כפית שבבי צ'ילי
1 עלה דפנה
מלח ופלפל שחור טרי


הכנה:
1 – במחבת גדולה ועמוקה או בסיר שטוח חממו את השמן היטב והוסיפו את הבצל והסלרי. ערבבו וטגנו על להבה בינונית עד לריכוך.
2 – הוסיפו את שאר המצרכים פרט לשרימפסים. ערבבו בעדינות, כסו את המחבת ובשלו לכמה דק' על להבה קטנה עד בינונית כדי שרוטב ייווצר והנוזלים יצטמצמו בלפחות חצי או יותר.
3 – הזיזו את הסיר מהאש וסדרו בשטח פנים אחיד את השרימפסים על גבי רוטב העגבניות והיין. כסו
והחזירו אל מעל האש. בשלו כ 2-4 דק' או עד שהשרימפס שינה את צבעו לורדרד. כבו את האש והמתינו כ 2-3 דק' כאשר הסיר עדיין מכוסה.

הגישו בצלחות אישיות עם תוספת או במחבת עצמה באמצע שולחן ערוך.

בתאבון, 
אביעד.

תגובה 1:



  1. נראה מצויין. קלאסי.
    שנה (אזרחית) טעימה..

    LazyBoy, Hungry like a wolf

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...