יום חמישי, 23 באוגוסט 2012

כבד בכמון, על מצע של בצל מטוגן ופלפל חריף

טוב חברים, הפעם אני מתחיל בהתנצלות. אני יודע שכבר די הרבה זמן שהתרגלתם לתמונות מאד יפות וגם למנות מיוחדות - פלוס מינוס.. הפעם אני פשוט חייב לעלות את המתכון הזה שיושב לו בצד כבר המווווווווווון זמן, מעל שנה נראה לי.
כמובן שניתן לראות לפי החתימה, אבל גם התמונה פשוט לא בסטנדרט.. ובכל זאת.
האמת, ניסיתי לצלם אותה שוב כי ידעתי שכבר עבר זמנה והמתכון עוד יעלה לבלוג עצמו וקצת פדיחה עם התמונה הנוכחית.. אבל פשוט לא הצלחתי לתאם עם עצמי להמתין ולצלם בכל פעם שהכנתי אותה. אז, עמכם הסליחה ובתקווה שפשוט תכינו אותה ותיהנו.
ברכות על ראשכם. C YA.

שוב אנחנו בענייני כבד.. כבד עוף.
כבר הזכרנו אותו לא פעם בבלוג.. ובכלל חלקי פנים שאני אישית מאד אוהב.
זהו מתכון מזרחי בתיבול שלו, הוא עז טעמים, חריף ועם רוטב מטריף שרק קורא לנו לנגב אחריו עוד ועוד.
אני מאד אוהב לאכול את המנה הזו הישר מהמחבת עם כל השאריות הקריספיות שנשארות בתחתית..
ומנגב כאמור, את כל המשקעים שנוצרו מהשמן והתבלינים.
תוספות למאכל הזה, אני לא אוהב להכין.. לא אורז, לא פירה (למרות שאני יכול לחיות מפירה טוב) ולא שום דבר אחר.

מחבת ענקית של כבד בכמון. טונה של בצל מטוגן קריספי וחצי כיכר לחם בבקשה.. מבחינתי ITS A DONE DEAL.

מצרכים: (2 מנות בקושי.. תאמינו לי, גם אחד טורף הכל!)
1/2 כוס שמן קנולה
1 מגש של כבד עוף נקי (בערך 400 גר')
קמח
פלפל גרוס שחור
מלח גס
2 בצלים לבנים גדולים חתוכים לרצועות
1 פלפל ירוק, או אדום חריף פרוס לטבעות
6 שיני שום קצוצות גס
1 כף פפריקה אדומה חריפה מעושנת
1 כף כמון משובח
1 כפית קימל טחון (אני לא מת על קימל שבא בזרעים, האבקה הטחונה, היא משהו אחר לגמרי!)
1 כף חומץ
1/2 כוס מים

איך מכינים:
1 - מקמחים את אונות הכבד בקמח מתובל במלח ובפלפל ומטגנים אותם לדקה מכל צד במחבת עם שמן קנולה.
מוציאים אותם החוצה לצלחת.
2 - מוסיפים למחבת 3 כפות שמן קנולה נוספות ומטגנים את הבצל עד שהוא נהיה קריספי (פשוט מזיזים אותו כל הזמן ולא נותנים לו "להתבשל" במיצים של עצמו), מוסיפים את טבעות הפלפל החריף ומתבלים במעט מלח גס. מטגנים לעוד דקה
בכל העת מגרדים עם כף מעץ את המשקעים שנדבקו לתחתית המחבת מהכבדים שטיגנו קודם לכן. הבצל יתערבב עם השאריות הקריספיות הללו ויהיה טעים פי כמה. מוציאים החוצה מהמחבת.
3 - מוסיפים 2 כפות שמן נוספות, את הפפריקה, הכמון והקימל ומערבבים היטב, מנמיכים את האש ומוסיפים את החומץ והמים (זהירות!) מערבבים ומבשלים לחצי דקה. מוסיפים את השום ואת הכבדים שהמתינו בצד. מכסים במכסה ומגבירים את האש. מבשלים ל 3 דק בדיוק ומרימים את המכסה לבדוק את סמיכות הרוטב. אם הוא מספיק סמיך ונספג בכבדים באופן שמניח את הדעת, סוגרים את האש. אם לא, ממשיכים לבשל לעוד דקה בלי המכסה עד שהרוטב מגיע למידת הסמיכות הרצויה.

מגישים על מצע הבצל הקריספי והחריף.

בתאבון,
אביעד

8 תגובות:

  1. אני
    שבויה
    שלך
    לנצח
    נצחים.
    מתה...חולה... משוגעת... על כבד.
    אגב יש מנות שלא אמורות להפיל אותנו כי התמונה הורסת את הבריאות.
    מי שמבין טיפה מעבר לתמונה יפה, בהחלט ידע "לראות" את המנה בזכות עצמה.
    מתכון מעולה (מאידך מי שמצליח להרוס כבד שיצא מהמטבח כטובה לאומית. תודה)

    ותודה לך (גררר הבצל הקריספי)

    השבמחק
    תשובות
    1. אם היית מכירה אותי, היית יודעת שאני לא לוקח שבויים ;)
      ובכל זאת, זו באמת מנה שיש לראות מעבר לתמונה היפה.. ומי שיש לו את הטעם בפה, יכול בהחלט.
      תודה! (ד"א מסכים איתך בהקשר לטובה הלאומית, לא חושב שיש דבר עצוב יותר מכבד הרוס)
      א.

      מחק
  2. עם כל כמויות התבלינים והשום נראה אגדה וינוסה בקרוב

    השבמחק
    תשובות
    1. בהחלט אגדה. אבל כזו שגם ניתן להגשים.
      תודה.
      וברוך\כה הבאה.

      מחק
  3. מותק שלי :-)
    פרפקציוניסט היית. פרפקציוניסט תישאר. וככה אוהבת אותך.
    התמונה מדהימה, הכבד נראה ומרגיש לי בפה אלוהי, גם כמון, גם חומץ וגם קימל טחון (קארויה אצלי בבית קוראים לזה) זה שילוב מנצח בטריפולי (ואל תשאל איך אני קרובה לזה)
    ואם תטגן פעם ביצה עין על הרוטב שנדבק למחבת אחרי שהכבד טוגן בו היטב תחשוב עליי :-)

    השבמחק
    תשובות
    1. אוך, הבלונדיניות האלו, יודעות ללחוץ לי בדיוק במקום ;).
      תודה מדהימה. (אה כן..ואני חושב עלייך תמיד! לא רק עם (ה)ביצים :-P)

      א.
      :)

      מחק
  4. אוחחח... אתה עושה לי את זה בכל פעם מחדש
    יש לי חולשה לכבד
    והמנה נראית ונשמעת נפלאה...
    יאמממ...

    השבמחק
  5. די, אתה מוציא לי את החשק מכל הדיאטה שלי ועניין ה"ראו-פוד" :((

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...