יום שישי, 13 בספטמבר 2013

כדורי עוף צלויים בתנור, על סלט פלפלים קלויים



זה מצחיק, לפעמים יש מתכונים שכאשר אני קורא אותם, עולה במוחי ובליבי המחשבה, שאין סיכוי שזה הולך לצאת מספיק "שווה". את הטרחה הכוונה. אתם יודעים.. יש כמה דברים שמהניסיון שלכם, אתם כבר חושבים שזה לא יהיה בדיוק "השוס" שאתם אוהבים. אבל בכל זאת, אתם ממשיכים לקרוא ולנסות להבין, אולי יש פה איזה קאטצ' או משהו שיכול להיות בכל זאת... קצת מעניין להכנה ולהגשה כמובן.
המתכון הזה, היה בדיוק כך. קציצות מבשר עוף בדרך כלל נדמים לי כמו אוכל לתינוקות, הרבה יותר מאשר משהו שהייתי מכין לעצמי.. ועוד זה אפוי בתנור ולא מטוגן?! .. forgetabouat.... (במבטא אמריקאי\איטלקי\מאפיונרי).
אבל, בכל זאת.. הנה.. הכנתי, צילמתי ואפילו התאמצתי לכתוב לכם את כל הסיפור, המתכון כולו ולערוך את התמונות כך שיתאימו לסטנדרט שלנו כאן.. איך אני?.. טוב נו.. על מי אני עובד.. אחלה מתכון סה"כ.
לקחתי אותו ממגזין "gourmet".
 לא משהו לקפוץ אחריו מאיזה מגדל בעוד אתם זועקים "סוף העולם!" אבל גם לא קרוב אפילו למתכון שלא אכין לעולם (אני הולך להכין אותו כמה וכמה פעמים בקרוב שוב ללא ספק). השילוב של הקציצה האפויה יחד עם סלט הפלפלים המגניב הזה, נותן לא מעט "קטע", בהמשך לכך שגם הקציצות הללו יצאו הרבה יותר עסיסיות ממה שחשבתי.. אז כנראה שגם התחושות שלי לא תמיד עובדות.. בדרך כלל כן.. אבל הפעם, קצת פחות.

 

מצרכים: (4 מנות~)
500 גר' בשר עוף טחון (אני מעדיף שיטחנו לי חזה יחד עם ירך –פרגית)
2 כפות שמן זית
1 בצל לבן קצוץ
3 כפות פטרוזיליה קצוצה
1-2 שיני שום כתושות דק!
2 ביצים
1/3 כפית אבקת סודה
2 כפות קרם עגבניות (בקבוק זכוכית של MUTTI)
2 פרוסות לחם או חלה, ללא הקרום
1/2 כוס חלב
מלח ופלפל לפי הטעם

סלט פלפלים –
3-4 פלפלים אדומים, גדולים ויפים
שמן זית
1 כף חומץ בן יין אדום
1 כפית רוטב בלסמי
1 כפית צלפים מסוננים וקצוצים
קורט שבבי צ'ילי יבש (אופציונאלי)

 

הכנה:
1 – השרו את הלחם בחלב לכמה דק', סחטו וקצצו. הוסיפו לקערה יחד עם העוף הטחון, שום, בצל, פטרוזיליה, ביצים, 1 כף של קרם עגבניות, שמן זית, סודה, מלח ופלפל לפי הטעם. ערבבו היטב לתערובת הומוגנית (אל תלושו יותר מידי, ברגע שהיא נראית לכם אחידה, הפסיקו).

 

2 – חממו תנור אפייה ל 180 מעלות, בזקו פלפלים אדומים יפים בשמן זית והכניסו לרשת התנור בשליש התחתון. קלו ל 35 דק' (באמצע הזמן, הפכו את הפלפלים לצד שני). הוציאו והכניסו לסיר עם מכסה כדי שיזיעו (כך אתם למעשה עוזרים לעצמכם לקלוף אותם לאחר מכן בקלות). אחרי 10 דק' הוציאו את הפלפלים, קלפו אותם בעדינות וחתכו לרצועות או קוביות. זרקו לפח את הזרעים וכל חלק שלא אכיל כולל הקליפות כמובן. העבירו את בשר הפלפלים לקערה וערבבו יחד עם שאר מרכיבי הסלט. הניחו בצד להגשה.
3 – חממו תנור אפייה ל 180 מעלות ורפדו תבנית בנייר אפייה. צרו עיגולים בינוניים מתערובת הבשר וסדרו בתבנית בפערים זהים. ערבבו יחד כף אחת של קרם עגבניות יחד עם כף של שמן זית והברישו את כדורי הבשר בצד העליון שלהם. הכניסו לתנור ואפו כ 20 דק' או עד שהם מוכנים. העבירו את התנור למצב גריל והעבירו את התבנית לשליש העליון של התנור. צלו ל 3-5 דק' נוספים כדי לקבל צבע.
הוציאו וכבו את התנור.

צלחתו; באמצע צלחת, ערמו סלט פלפלים ומעליו סדרו 3 קציצות לסועד.
ניתן גם להגיש בצלחת הגשה גדולה למרכז שולחן הסעודה.

בתאבון,
אביעד. 

מצטער, לא יכולתי שלא לנסות אותם גם מטוגנות.. הם יצאו נימוחות וטובות מאד כמובן גם כן. 
מגלגלים את עיגולי הבשר בפירורי לחם ומטגנים בשמן חצי עמוק עד להזהבה. 

 

2 תגובות:

  1. שילוב של עוף עם פלפלים קלויים בכל צורה הוא שילוב מנצח !
    לפני כחצי שנה הכנתי ופרסמתי קציצות עוף עם פלפלים קלויים בתוכם,
    העוף הטחון מקבל מהפלפלים הקלויים את הטעם הנפלא והניחוח המעושן והפלפלים מעניקים לקציצה עסיסיות שלעתים חסרה בקציצות עוף.
    נהדר, תודה על המתכון :)

    השבמחק

  2. נראה מהמם.
    לאפות את הקציצות ולהשאיר אותן עסיסיות זה השוס.
    הפרגיות , שהן בשר יותר שמן בטח עזרו לזה.


    נ.ב.
    חג שמח!


    LazyBoy, hungry like a wolf

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...