יום שישי, 6 ביוני 2014

צלי קורקבנים עם תפוחי אדמה ושמיר



זה מצחיק,
"מצחיק" עם מרכאות כמובן, כמה שמספיק ריח, או מראה של חבילת בשר במעדניית הסופר יכולה להביא
זיכרונות מילדות.
אחד מהמאכלים שאכלנו מידי פעם על שולחן אימי (היי אימא!) היה צלי של קורקבנים ותפוחי אדמה.
מבחינתי זו אולי אחת מהמנות שמתויגת בראשי "בציניות" כ הכי שנות ה 80 שיש! שמשפחות עמלו רבות על לגמור את החודש ובשר זול כמו קורקבן וכמה תפוחי אדמה יחד עם קצת כשרון, הביאו ארוחה מלאה למשפחה שלמה (שני ילדים וכלב, אבל עדיין, שלמה ;-) ).

לפני כמה ימים טיילתי לי בסופר השכונתי לקנות כמה מצרכים "להשלמות" ובעוברי בוויטרינת הקצב, צדה את עיני חבילת קורקבן קטנה ונקייה. הסתכלתי סביבה וראיתי שתג המחיר המצחיק מאשש את התאוריה על בשר "זול" לארוחת משפחתית... אז למזלנו אנחנו כבר לא חושבים באותן הסטנדרטים ולרכוש בשר קצת יותר יקר זו לא מילה גסה בארץ ואצלי בטח. אבל לשם הנוסטלגיה, גם חבילת הקורקבנים הזו נוספה אל הסל, יחד עם זר של שמיר, כי בתוכי ידעתי מה אני הולך להכין, למרות שמעולם לא הכנתי!
המנה די קלה להכנה, אם כי לוקחת זמן הכנה די ארוך, בעיקר כדי לרכך את נתח הבשר המעצבן הזה. כשעתיים בסיר עם המון מים ואז עוד כ 30-40 דק' עבור התבשיל עצמו, או עד שתפוחי האדמה מתרככים כמו שאומרים.
אז, הנה המתכון, רק שתדעו שיצא פצצות לגבות! וגם אם עשיתי את זה קצת שונה מאמא, זה היה טעים מאד וזיכרונות מהבית עלו לי בכל זאת.

מצרכים (2-4 מנות)
2 כפות זמן קנולה
500 גר' קורקבן טרי
4 תפוחי אדמה זהובים קלופים וחתוכים לקוביות (2X2ׂ)
חופן שמיר טרי קצוץ (ועוד קצת לקישוט ורעננות)
2 בצלים לבנים פרוסים אמינסה
1 שן שום כתושה
חצי כפית מלח
חצי כפית פלפל שחור
כפית פפריקה
כפית רסק עגבניות משובח (אני משתמש בשפורפרת של MUTI)
חצי כפית כמון
חצי כפית חוואיג' למרק (אופציונאלי).



הכנה -
1 - בסיר בינוני מוסיפים את הקורקבן וממלאים במים עד לכמות של פי 3-4 מגבוה הבשר. מניחים על הגז ומבשלים ברתיחה ל שעה וחצי בערך עד שעתיים (שימו לב שלא יגמרו לכם המים באמצע). מסננים למסננת ושוטפים את הסיר.
2 - מחממים את השמן בסיר ומוסיפים את הבצל והשום על אש נמוכה. מטגנים עד להזהבה. מוסיפים את הקורקבנים המורתחים (ניתן לחצות אותם לפני התחלת התבשיל לגודל ביס, אני אוהב להשאיר אותם שלמים) ומטגנים יחד לשתי דקות בערך.
3 - מוסיפים את התבלינים ומערבבים היטב. מוסיפים את קוביות תפוח האדמה והשמיר הקצוץ ומכסים במים פושרים עד לגובה המצרכים ועוד קצת. מכסים את הסיר ומביאים לרתיחה. מנמיכים את האש לבינונית קטנה ומבשלים יחד לחצי שעה או עד שתפוחי האדמה מתרככים. אם צריך, מוסיפים מים באמצע הבישול. (קחו בחשבון שבסופו של דבר, הרוטב צריך להיות סמיך ולא מרק!).
מכבים את האש ומפזרים שמיר טרי בנוסף ומערבבים. מגישים עם לחם טרי וסלט חי.

בתאבון,
אביעד.








2 תגובות:

  1. וואי, אך זרקת אותי עכשיו לילדות כמה אכלנו את המנה הזאת בילדות (איקון של שוק ועוד אחד של חיוך גדול).
    איך שכחתי מהמנה הזאת ושנים שלא ראיתי קורקבנים.

    השבמחק
  2. אני עוד זוכר פה ושם ניקוי קורקבנים בבית. hardcore .
    הקורקבנים נזללו בבית לאו דווקא בשל מחירם, אלא פשוט שאבא שלי ממש אהב.


    אגב, אני מריח אותם מהצילומים שלך..

    LazyBoy, Hungry like a wolf

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...