יום חמישי, 6 בספטמבר 2012

נקניקיות בראט-וורסט עם בצל ופלפל אדום בבירה שחורה



כל נקניקיה טובה, היא סיבה לחגיגה. במיוחד אצלי בפה ובבטן. המטבח שלי תמיד מוכן וגם אני כמובן לארוחת שחיטות של נקניקיות טובות. לפני כמה ימים הפשרתי כמה בראט וורסט עגל שרכשתי מדובי.. זוכרים? הבחור מ Helga wurst..וטיגנתי לי במחשבה להניח אותם על גבעה ענקית של פירה תפוחי אדמה עם המון חמאה ושמנת.. כהרגלי.. אבל אז, חשבתי.. שזה יהיה מעט יבש (למה בלי טחינה?).. אז נזכרתי באיזה מתכון שדובי בעצמו לחש לי פעם בטלפון ממש בסמיכות להיכרותנו. למשהו נחמד שאפשר לשים מעל מנה בדיוק כזו.. וזה בצל ששחה בבירה שחורה עד שספג את כל הנוזלים המתקתקים הללו.
אני הפלגתי עם זה קצת והוספתי רצועות של פלפל אדום..שאין ספק שנקניקיות ופלפלים הם שילוב עתיק יומין שתמיד עובד. בקיצור, המנה הזו התחסלה כמעט מעצמה.. עוצמות ההתמדה שלי וההתאפקות הפעם עברו את הסקאלה.. אין לכם מושג מה זה להמתין ולא לטרוף את הצלחת הזו בשנייה שהיא מוכנה רק כדי בשביל שאוכל לצלם אותה למענכם.. מקווה שאתם מעריכים J.


מצרכים: (2 מנות)
שמן קנולה
4 נקניקיות מעולות; בראט וורסט, צ'וריסו, קנאק וואסט ועוד..  (בעבודת יד כמובן!)
2 בצלים לבנים גדולים, קלופים וחתוכים חצי אמינסה
1 גמבה גדולה חתוכה לרצועות
1 פחית\בקבוק של בירה שחורה (אני השתמשתי בנשר)
1 כף סוכר חום
קורט מלח גס
פלפל שחור לפי הטעם
קורט פפריקה מעושנת

הכנה:
1 – במחבת עמוקה יוצקים 2 כפות שמן קנולה ומחממים מעט. מוסיפים את הבצל ומטגנים על אש קטנה בינונית עד לשקיפות. מוסיפים את הפלפל האדום ומתבלים במלח, פפריקה ובפלפל שחור גרוס. מערבבים יחד ונותנים להם להתבשל
לכ 3-4 דק'.
2 – יוצקים בעדינות את הבירה ומקרצפים את תחתית המחבת ממשקעים. מגבירים מעט את האש ומצמצמים את הנוזל לשליש מכמותו. מוסיפים את הסוכר ומערבבים היטב עד שמקבלים מן סירופ נוזלי. מכבים את האש ומוציאים לקערית קטנה בצד.
3- מטגנים או צולים את הנקניקיות עד להכנתם המושלמת (שימו לב לא לייבש ולהרוס את העסיסיות המובנת בנקניקיות איכות שכאלו.. פשוט חבל!).

מגישים על פירה תפוח אדמה או אפילו על לחמנייה טרייה ומעל הנקניקיות מוסיפים את תערובת הבצל בבירה.

בתאבון,
אביעד.

6 תגובות:

  1. ברשות השף/צלם/אדון נכבד אני מתחילה מהסוף.
    תמיד מעריכים! לפחות אני! הרי לא פעם עברה לי (לנו) המחשבה בראש "איך אפשר לעמוד בפיתוי???
    איך אפשר בכלל לעמוד מנגד ולהתסעק בצילום המנה כשכל מה שבאמת מתחשק לנו זה לדחוף אצבע לפירה הזה
    או לרוטב האלוהי או למה שלא יהיה מונח שם..."
    מעריכים! נסגרה הפינה.
    התמונות- מעולות!!! כאמור משהו טוב קורה לך... רצועות הפלפל מקסימות, טיגון הנקניקיות מושלם, מרקם הפירה עובר יופי.
    בקיצור, עכשיו כשחושבים על זה... לא עושים הרבה עם המנה הזו, אבל מה זה משנה?
    ועכשיו כשאני חושבת לבד בשקט.... אני מגלה שחפרתי כאן על נקניקיה ופירה.
    סליחה.
    ותודה.
    ומעריכים - מעריכה.
    ביי

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה לך.
      מעריך אותך\ם גם המון, על התמיכה, העידוד, המחמאות החמות וזה שאתם פה.

      א.

      מחק
  2. וואי וואי וואי, איזו מנה מנחמת בשבביל לשבור איתה את הדיאטה!

    השבמחק
  3. אוחחח....
    המנה הזאת היא אהבת אמת... :)

    השבמחק
    תשובות
    1. ללא ספק ;)
      הולך טוב עם כוסיות קפה מבצק פריך לקינוח

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...