יום שישי, 16 במאי 2014

פריז 2014 - חלק ג'


(הפרק מוקדש לאילן ולסבתא רות)
את הפרק הזה אני מקדיש ברשותכם למסעדה אחת בלבד, בפרקים הבאים, אביא שוב כמה וכמה במקבץ, כפי שעשיתי בפרקים הקודמים.
למה דווקא את זו?... מממ זה לא כי אני חושב שהמסעדה הזו או הארוחה הזו הייתה הטובה ביותר בטיול (למרות שקשה לבחור בכל זאת כולל זו), אך זו הייתה החווייתית ביותר מבחינה קולינרית (לאו דווקא האוכל בלבד, אלא המכלול) מבחינתי.
רקע קצר: את רב המסעדות שפקדנו בטיול האוכל הזה בחרתי מתוך רשימה ארוכה שהתהוותה תוך כדי תחקיר שתי וערב מבלוגרים, אנשים פרטיים, אתרים כאלו ואחרים וביקורות לרב. הרעיון הכללי היה לא להיכנס למסעדות ממושלנות ולהשתדל לאכול כמה שיותר "אוכל אמיתי" צרפתי, מסורתי ובכלל. קצת פחות קטע של "יפה" על הצלחת, ויותר - חומרי גלם! אתם כבר מבינים את הלך הרוח. בהמשך לכל זה, את כל הארוחות במסעדות שנבחרו לבסוף, עגנתי בימים ובשעות וכמובן שהזמנתי אליהן מקום מבעוד מועד כבר מהארץ כחודש (ואולי קצת יותר) מראש. שלא יהיה שום פאשלה או שנצטרך להמתין בתור ארוך מחוץ למסעדה בקור או בגשם חלילה. 

גם למסעדה הזו, המקום הוזמן והיא נתגלתה דווקא משיטוט שלי בגוגל MAPS - ברחובות הסמוכים לדירה שדרנו בה ברובע השלישי. פשוט הקלקתי על המסעדות הסמוכות כדי לראות מה יש לנו קרוב... וזו קפצה - 
.le bar ahuitres.
מציע לכל אחד, להיכנס לאתר שלהם, הוא אחד המושקעים שראיתי ואחרי ששוטטתי בו לא מעט כמעט בכל יום לפני הטיסה לפריז, לא היה לי שום ספק שאנחנו חייבים להגיע אליהם! 

ביום שבת בצהריים, בזמן שהרובע השלישי הומה אנשים, תיירים, מקומיים ומי לא, אנו מגיעים למסעדה יפיפייה שבחזיתה, בר קרח ענקי שעליו מונחים עשרות לובסטרים אדומים, ארגזים ענקיים עם סוגי אוייסטרים לרב, לנגוסטינים, סרטנים וכל טוב הים בנוסף וכל העולה על דמיונכם! בפנים, המסעדה נראית כאילו קהל היעד שלה אוליגרכים ואצולה אירופאית! 
כל הכלים מכסף, כוסות בדולח וקריסטל, קרמיקה, נברשות שתלויות מהתקרה, מקררי יין ענקיים שמחזיקים עשרות בקבוקי שמפנייה מדום פרניון ועד אין סוף... 

מאחר שזו הייתה שעת צהריים והשמש סוף סוף הפציעה אחרי כמה ימים של שמיים אפורים וטפטוף, החלטנו לשבת דווקא במרפסת המקורה שלהם (שם גם ניתן לעשן כמו בכל מקום אחר שיש מרפסת בפריז). המרפסת הייתה הרבה פחות זועקת וצועקת "RICH" אך עדיין השולחנות היו מסודרים וערוכים ביופי ובסדר מופתי. 
מאחרת בלונדינית חיננית הושיבה אותנו והמלצר שאירח אותנו בכל שעות הצהריים ניגש אלינו חיש קל עם זוג IPAD שעליהם תפריט המסעדה. היינות ועוד. 

בגדול, יש כמובן תפריט א' לה קרט, תפריטים עסקיים בצהריים בשני מחירים שונים (דווקא לא יקר במיוחד) והספיישל של המקום, מגדלי פירות ים על קרח! (מי שנכנס ללינק שנתתי קודם, כבר מבין על מה מדובר!)



אנחנו שכבר ידענו שמגדל כזה הולך לשבת על שולחננו, היינו רק צריכים להחליט האם לוקחים עוד משהו או שזה מספיק...(בייננו, זה די מספיק... אבל אנחנו לא אנשים נורמליים, אז לקחנו)

הזמנו מהתפריט:
* מגדל פרות ים שהיה מתאים על פי התפריט לסועד רעב אחד (במחיר של 69 יורו) 
* ועוד תפריט עסקי שכלל, מנה ראשונה, עיקרית, קינוח וקפה - שבמנות הללו חלקנו גם כן בנוסף. 





בפתיחת הארוחה המלצר הביא כמובן בגט פרוס טרי וצלחת מצפחה שחורה עם 2 סוגי חמאות. אחת, צהובה קלסית מדהימה והשנייה מתובלת פיקנטית.
עוד הגיעה בפתיחה, מרענן חך- בדמות "שמפינייר ננסי" עם קרם שמנת ומול מקולף
וצלחת לאמצע השולחן שהציעה - ויניגרט חומץ בן יין אדום, מיונז מוקצף ביתי עם חרדל דיז'ון ופחית של פטה כבד אווז כמובן.
על השולחן כבר נחה לה צלחת מאורכת נוספת עם שמן זית איכותי מאד שהיה בכלי שדומה לבושם, ושתי צנצנות מלח, אחד שחור ואחד ורוד. 



במנה העסקית הזמנו לראשונה את ריזוטו פרות הים שהציע המלצר הנחמד - למעשה, זו אחת המנות המדהימות שאכלתי בטיול לדעתי ואני קצת מצטער להגיד שאין שום מקום בארץ שמסוגל להגיש מנה ברמה הזו. 



במנה: פורמה של ריזוטו מאורז שחור שעשוי באיכות מדהימה, היושב בקרם על בסיס חמאה, שמנת וציר פרות ים. 
על הפורמה, שרימפס מדהים, פריך וטרי ושבבי סלמון ודג ים אחר פזורים מסביב. 
את המנה קיבלנו די בהתחלת הדרך כך יכולנו לחלוק אותה עוד לפני שהמגדל סודר בבר הקרח בחוץ והובא אלינו לאחר כבוד.
טעמי הדג, השרימפס, האורז והקרם האלמותי הזה לא עוזבים את חיכי עד הרגע... זה היה אלוהי. 



המגדל הגיע, ומה קיבלנו בו, בבקשה; (מצטער על הרשימה באנגלית, קשה לתרגם את זה)


1/2 Lobster North Atlantic seawater pool
1 Spider crab meal or 1 livewell seawater
9 Oysters "Cru" of France
1 Special Isigny-sur-Mer, Sylvain Perron No. 3-1 Special Prat-Ar-Coum XXL, Yvon Madec No. 00-1 Fine Prat-Ar-Coum, Yvon Madec No. 3-1 Belon Cadoret, Family Cadoret No. 4-1 Fine Ile de Ré, Sébastien RegLIN No. 3-1 Special Gillardeau, Gillardeau Family No. 3-1 Fine de Claire Green, Patrick Duzon No. 3-1 wild oyster Bird Island Olivier Laban No. 3-1 Papillon de la Dune du Pyla, Olivier Laban # 5
Almonds, Spanish mussels, pink Madagascar shrimp, shrimps, whelks, winkles, and Lou crépinettes Gascoun
בקטנה, אה? ;-)















המגדל כאמור הגיע בשתי קומות, כאשר הלובסטר, הסרטן ועוד כמה אוייסטרים היו מסודרים במגש העליון וכל השאר על קרח במגש התחתון, את המגדל מניחים על סטנד מיוחד שמתברג עם מן זרוע מיוחדת לאמצע השולחן.



כל פרות הים שהיו במגדל הזה היו או נאים לגמרי - אוייסטרים ועוד, או שהיו לאחר שליקה מהירה וזהו. לא היה שם לא חמאה, שמן, מלח ושום תוספת אחרת מלבד אלו שהיו על השולחן להחלטתו של הסועד. כל פרות הים היו טריים ומדהימים באיכותם! עד שפשוט היה אפשר להרגיש את הרגע האחרון של בליעת מי הים של כל אחד ואחד מהם :-). 



חיסול המגדל ארך כשעה ומשהו כאשר ישבנו בארוחת הצהריים הזו כשעתיים וחצי עד שלוש, אני כבר לא זוכר בדיוק. המלצר ניגש מידי פעם כדי למלא לנו את צלוחית הלחם הטרי, מזג לנו מבקבוק היין שהזמנו לכוס שהייתה "יבשה", מים מוגזים באותו הפורמט ועוד. בכל רגע שהיינו צריכים אותו, הוא היה שם, אך לא ראינו או הרגשנו שום צוות סביבנו לאורך שעות. מדהים ומצער (שוב) שאין לנו את התרבות הזו בארץ. ד"א זו הייתה הארוחה הכמעט יחידה בכל הטיול שישבנו בשולחן מבודד מאנשים אחרים צפופים אלינו. מי שאכל בפריס, יודע על מה אני מדבר ועל כך עוד נדבר בהמשך. 
באמצע שאנחנו מחסלים אט אט את מגדל פירות הים, גם המנה העיקרית שהזמנו בעסקית בתוספת הגיעה :-). החלטתי למרות שזה היה לא קשור בעליל, ללכת על אחד הספישלים של אותו היום והזמנתי את מנת הכליות ברוטב חרדל ושמנת.







המנה הגיעה בצורת כליית עגל חלב שלמה שנצלתה לדרגת מדיום מדויקת למדי. יחד עם המנה הבשרית, הגיע סיר קטן ובו הפירה הפריזאי האלמותי ביחס 1:1 תפוח אדמה וחמאה. מנת הכליות הייתה טעימה מאד עם טעמים חזקים ומרקם מעט צמיגי שהזכיר גם כבד. מנה מעולה, אך בדיעבד, אולי הייתי צריך להזמין "עוד" מנה דג שתשתלב טוב יותר עם המסה של אותה ארוחה. חיסלתי את העיקרית הנוספת ובעיקר את הפירה חיש קל וחזרתי למגדל לפיאנלה. של כל "הקטנים" מיני שרימפסים עם ראש שאוכלים כמו גרעינים, שבלולים קטנטנים שצריך לחלץ מהשריון עם מחט מיוחדת ועוד... מן ריפוי בעיסוק כזה, כבר פחות בשביל "אוכל" :-). 



הזמן במסעדה פשוט עף, לא האמנו שראינו שמחוגי השעון הראו שאנחנו יושבים כבר מעל שעתיים ונהנים מכל פיפס... הכל היה נהדר וטעים במיוחד, השירות והאווירה היו מהמעולים שאנחנו מכירים והחוויה הייתה פשוט מושלמת. בדיוק כפי שרק האירופאים מסוגלים לייצר. 
לקינוח, קיבלנו את "ערכת" העיסקית שכללה, קפה, כמה עוגיות חמאה פריכות שנאפו זה מכבר ומן דוגמית של כמה כפיות גדושות ממוס שוקולד שמיימי. 


בנוסף, הזמנו גם קרפ סוזט עם גראנד מרינייה בפלומבה - מנת קינוח צרפתית קלאסית! שלהפתעתנו הגיעה במספר מכופל על חשבון הבית! ממש שמחנו שלא היינו צריכים לחלוק את המנה הזו גם כן ;-). יחד עם כוס נוספת של קפה, חתמנו ארוחה מטורפת שנהינו ממנה עד עמקי נשמתנו, קיבתנו וקירבנו. כן ירבו, אמן! 

ד"א הסכום הכולל שהשארנו על כל הנאמר לעיל, היה כ 133 יורו (כולל שירות שבפריס כוללים כבר במחיר הקרן) השארנו עוד כמה יורו למלצר הנחמד והשירותי, דבר שלא ממש שכיח בפריז, אבל הרגשנו פשוט בעננים, אז... 

5 תגובות:

  1. אלהים, אלהים, אלהים... איזה אושר... כן, אוכל אמיתי! וכן, המחיר מצחיק... תודה על הסקירה שאיכויותיה הולמות את הארוחה המדהימה.

    השבמחק
  2. פעם הבאה, אני נוסע איתך!!!

    השבמחק
  3. כוסאומו, גם אני בא איתכם.

    השבמחק

  4. מגדל מהמם. ממש "סבלתם" ממנו.

    LazyBoy, Hungry like a wolf

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...