יום חמישי, 30 במאי 2013

עוף "סאון דזה" עם אטריות ושעועית שלג (Sun Tzu chicken)



סאן דזה (מבטאים סון טסו) ידוע בתור זה שחיברת את אומנות המלחמה כמובן, אך מעבר לכך הוא היה אחד הראשונים שחקר ודחף את הגישה הריאליסטית ביחסים בינלאומיים.
כיום שכל העולם הוא כפר גלובלי קטנצ'יק, בעיקר בזכות הקלות היחסית לנוע ממקום למקום ובגלל רשת המידע הרחב, אנו וכן כל אחד בעולם כמעט יכול ויצליח לאכול, לראות, לשמוע, להרגיש וכן הלאה כמעט כל מאכל, מתכון, שידור, מוסיקה ואנשים שיחפוץ או שיסתקרן בו.
הנה לפנינו, אחת מהמנות מטריפות שמגיעות אלינו מהמטבח הסיני-אמריקאי. אנחנו הרי יודעים שהאמריקאים קיבלו לתוכם כמויות בלתי נתפסות של סינים, קוריאני, יפנים ומה לא מהחלק המזרח רחוק של כדור הארץ. כך שזה לא פלא שלא מעט מהמתכונים שמסתובבים היום בעולם לאוכל סיני כאמור, דווקא נולדו ושונו לחיך המערבי בארה"ב.
אלו חתיכות עוף רכות שמצופות במעטה נעים ומטוגנות עד לכמעט הרגשה קריספית מושלמת. אך זה לא הכל. אותן פיסות זהובות, נכנסות לרוטב ריחני ומשכר בטעמים של חמוץ מתוק חריף. כל זה יכול לשבת על אטריות, או אורז לבחירתכם. מנה מרשימה, פריכה ומדהימה. היא קלה להכנה, מהירה מאד, עם מעט מאד מצרכים! כך שאין לכם מה להתלונן או לפספס. אני אישית לא יכול להפסיק לאכול אותה. כל איזון הטעמים הללו, עושה לי טוב בלב ובבטן תמיד. גם תחושת השובע הקלה שיש לאחר מנה כזו, חשובה לי מאד. מקווה שתיהנו להכין ולהתנסות. ללא ספק מנה שהייתי רוצה לאכול לפני יציאה אל הקרב.. או עדיף שלא לצאת בכלל.


מצרכים:
1/2 כוס רוטב סויה משובח (יאמאסה וכיוצ')
3 כפות קטשופ (כן כן..)
1/4 כוס חומץ אורז
3 כפות סוכר חום
1 כפית קורנפלור מהולה ב 1/4 כוס מים פושרים
4 אונות חזה עוף נקיים משומן וגידים חתוכים לקוביות גדולות
1-2 ביצים טרופות (מספר הביצים לפי גודלן)
1/2 כוס קורנפלור
1/2 כפית אבקת סודה לשתייה
1 כפית מלח שולחן
2 שיני שום קצוצות
3 ס"מ ג'ינג'ר קצוץ
2 כוסות שעועית שלג חלוטה ל -2 דק' בלבד
1 כפית שבבי צ'ילי יבש
חבילת איטריות ביצים\אורז\שעועית או כל אטרייה שאתם אוהבים מוכנות לאכילה אחרי חליטה במים רותחים.. (אפשר גם עם אורז רגיל ד"א)


הכנה:
1 – בסיר רטבים קטן, מצרפים את הסויה, הקטשופ, חומץ, סוכר ואת כפית הקורנפלור המהולה במים.
מבשלים עד שהנוזל מסמיך ונהיה כסירופ. מכבים את האש ושומרים בצד.
2 – מחממים חצי כוס שמן קנולה בווק. טובלים את העוף בביצה ומעבירים אותו לקורנפלור מתובל במלח ובסודה לשתייה. מטגנים עד שהוא יוצא זהוב מכל הצדדים. מוציאים לצלחת חמימה עם נייר סופג.
3 – באותו הווק, מוסיפים את השום, הצ'ילי והג'ינג'ר על חום נמוך עד שהם מעלים ארומה נעימה. מוסיפים את השעועית ומערבבים. מוסיפים את הרוטב מהסיר וכמו כן את העוף שהמתין בצד. מערבבים היטב. מוסיפים לבסוף את האיטריות או האורז ומערבבים עד שכל המנה מתמזגת ונעטפת ברוטב טעים.


מגישים בצלחות אישיות כמובן.. אפשר לקשט עם מעט בצל ירוק טרי קצוץ מעל.

בתאבון,
אביעד.



תגובה 1:



  1. אני מניח ששאלת את הפנדה מהאטוט..
    (נראה לך שזה יעבור לידי ? )

    גיסאות אל המתכון אנו חווים בבית שנים. טעים מאוד.
    אגב, בנוגע לאטריות אורז, אפשר לקנות ב "ניצת הדובדבן" אטריות אורז אורגני מלא. וזה אשכרה יותר טעים.
    נסה אותי..

    LazyBoy, Hungry like a wolf

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...