יום חמישי, 2 באוגוסט 2012

סטייק מתובל בחרדל ועירית




זו המנה השלישית בינתיים בבלוג שאני מזכיר את מרקו פייר וויט האגדי, השף הבריטי שעלה לכותרות ב 1994 כשזכה בשלושה כוכבי משלין בעודו הצעיר ביותר שאי פעם קיבל את הסטטוס הנכסף. הוא היה בן 33. אך מאז 1999 שמרקו התפטר מלבשל במסעדות יוקרה, מטרתו היא להגיע לכמה שיותר אנשים ולמטבח הביתי של כל אחד ואחד, עם מתכונים קלים, פשוטים וטעימים להפליא. זה לא פלא שאני בחרתי במתכוני הסטייקים של מרקו וזו כאמור השלישי במספר שאני מפרסם פה בבלוג היום. הפעם, סטייק, שמשוך בציר עגל, חרדל דיז'ון ועירית קצוצה לרעננות, טעם בצלי וצבע.
זו מנה סופר סופר פשוטה שאורכת מזמן ההכנה ועד לרכינה מעליה כ 5 דק' בודדות!
אני מכין איתה פירה,תפוח אדמה אפוי או צ'יפס, חותך לי קצת עלים ירוקים עם ויניגרט טרי וסועד את ליבי באחת מארוחות הערב האהובות עלי ביותר. שימו לב לטריקים שמרקו הכניס כאן, כמו תיבול בעזרת קובית ציר במקום מלח. מרקו בשנים האחרונות התחבר עם חברת "קנור" העולמית ומשתמש בהמון ממוצריהם בתוכניות הטלוויזיה שהוא מנחה בהם את מתכוניו. אני לא השתמשתי בקוביית ציר של "קנור", אלא של חברת OXO הטובה בהרבה (לדעתי). מה שכן, אחרי הניסיון שלי עם הרעיון, אני מפעיל אותו בכל פעם שאני צולה בשר כסטייק, הטעמים המרוכזים שיש בקוביות הללו, מטורפים ונותנים דגש הרבה יותר חזק לטעם הבשר המצוין שרכשתם בעבורכם לארוחה. נסו פעם אחת ותראו.. אה כן.. כבר עשינו את זה בעבר במתכון פילה בחמאה עם טעמים זוכרים?.


מצרכים: (2 סועדים)
2 סטייקים מנתח פילה, כל אחד 200 גר' לפחות (ניתן להחליף בסנטה למשל או אחר לטעמכם)
1 קובית ציר עגל OXO
1 כף שמן זית
2 כפות חמאה
2 כפיות חרדל דיז'ון
צרור עירית קצוץ דק
פטרוזיליה לקישוט


הכנה:
1 – צרפו בקערה קטנה את קוביית הציר יחד עם כף שמן זית ומעכו בעזרת כפית למחשה.
2 – חממו מחבת מברזל יצוק לחום גבוה והמיסו 2 כפות חמאה. הוסיפו את הסטיקים וצלו לכ 2-3 דק' עד לחריכה תחתונה. הפכו את הבשר לצד השני והברישו את הצד החרוך במשחת הציר בעזרת מברשת סיליקון (או אחרת שיש לכם במטבח). המתינו 2-3 דק' נוספות לדרגת צלייה מדיום ריר (ניתן לעלות דרגת צלייה בתנור חם)
3 – מירחו מעט חרדל על כל סטיק בצידו העליון והעבירו את הצד המרוח לצלחת עם עירית קצוצה כדי לקבל "מעטה" ירוק. העבירו לצלחת הגשה (שצד העירית למעלה כמובן). קשטו עם עלי פטרוזיליה שלמים והזליפו מעט מהנוזלים שנותרו במחבת כרוטב.


בתאבון,
אביעד.


9 תגובות:

  1. בדיוק היה על האש הערב...
    אני הולך לנסות את הציר הזה כבר בפעם הבאה של
    "על האש" :>>
    תגיד, כבר אמרו לך שהצילומים שלך ממש מגרים?!
    כלומר את בלוטות הרוק כמובן :)

    השבמחק
    תשובות
    1. שמע, כיף לכם שכל יום שישי יש לכם כזה על האש ;)
      דש.

      מחק
  2. תודה (F)
    התמונות לבד מפצות אותי על הפילה הדוחה שאכלתי באילת.

    השבמחק
    תשובות
    1. ואוו, תודה.
      לשמוע ממך מחמאה כזו זה באמת כבוד גדול.
      (F)

      מחק
  3. הרגע סימתי לאכול גמבו שרימפס "בר בלאנק"
    (ושתיתי את כול הרוטב )

    התמונת שלך עשו אותי רעבבבב
    אולי אני יקפץ להביא איזה פילה
    נראה טוב עם החרדל הציר והעירית

    השבמחק
  4. איזה מרשע שאתה...
    פשוט מעלף...
    תמונות הורסות..
    בטוחה שהפילה הזה יחזור אליי בחלומות... :)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה יקירה!!!
      כיף לראות אותך פה תמיד!

      א.

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...