יום חמישי, 18 בספטמבר 2014

תבשיל שעועית לבנה עם קבנוס



יש ארוחות, מנות, ריחות וזמנים שפשוט מבלי להרגיש מטיסים אותנו לבית של ההורים, לשולחן של אמא.
אז על אמא שלי דיברתי בבלוג די הרבה, אני מזכיר אותה פה ושם בתור השראה עם מנות כאלו ואחרות שאני מכין מידי פעם, אבל בסופו של דבר, אין מנוס ואחד שפשוט לא מוכן להודות שמה שהוא היום (לטוב או לרע) הגיע מההורים, פשוט עיוור, או לא כן עם עצמו.
אבל על כל השאלות הפילוסופיות ועל פסיכולוגיה בגרוש אפשר לדון בסלון, בבלוג הזה, מדברים אוכל.
אז הנה, מנה של אמא, שאכלנו כל כך הרבה מאז שנולדנו שהיא פשוט נהייתה מן אבן פינה קולינרית כמעט ברפרטואר.
תבשיל של שעועית לבנה עם קבנוס ברוטב עגבניות סמיך ומתקתק. עם השנים שיפרתי קצת את התבשיל, העברתי אותו משוכות אנטרקטיביות אבל בסופו של דבר, המתכון הבסיסי כמעט ולא נשבר ובעצם קושר את המנה ואת טעמיה לקרייבינג שאני חש בכל פעם מחדש עבורה.

תכלס, אין פה המון מרכיבים וגם זמן ההכנה יכול להיות קצר מאד, אם משתשים למשל בשעועית בקופסת שימורים וכדומה. ביננו? זה גם יוצא הכי טעים, רק אל תקנו את אלו עם רוטב עגבניות כבר בפנים. יש היום לקנות במספיק מקומות שעועית לבנה מבושלת בשימורים ללא שום תוספות... את הרוטב אנחנו עושים לבד.


מצרכים (2-4 מנות):
שמן זית
2 בצלים לבנים סגולים חתוכים לפרוסות
1 שן שום כתושה
2 קופסאות שעועית לבנה נקייה
1 מיכל רסק עגבניות
3 כפות עגבניות מרוסקות (אני משתמש ב MUTI)
1 וחצי קבנוס טרי ועסיסי חתוך למטבעות
1/3 צלע חזיר מעושנת חתוכה לקוביות קטנות (אופציונאלי)
מלח ופלפל שחור
1 כף פפריקה אדומה מעושנת
1 עלה דפנה

הכנה:
1 - בסיר בינוני מזליפים שמן זית ומטגנים על חום נמוך את הבצל לשקיפות. מוסיפים את צלע החציר ומטגנים יחד.
מוסיפים את השום ומערבבים פעם נוספת . מוספים את  הקבנוס ומטגנים הכל יחד ל 2-3 דק'.
2 - מתבלים במלח, פלפל ופפריקה ומוסיפים את השעועית, העגבניות, הרסק ו2 כוסות מים. מערבבים היטב.
מוסיפים את עלה הדפנה ומכסים את הסיר עד שהרוטב מצטמצם.

מגישים עם חלה או לחם טרי,
בתאבון.



5 תגובות:

  1. זה מאוד מזכיר לי משהו שאכלתי פעם במסעדה רומנית, רק ששם במקום קבנוס שמו פטרוצ'אן. מתכון נהדר :)

    השבמחק
    תשובות
    1. אחלה ורסיה זו עם פטרוצ'אן!
      תכלס, אפשר לעשות את זה עם כל נקניקיה נקניק וכדומה :)

      מחק

  2. אני רואה שאדוני מתחיל לחמם מנועים למעבר למתכוניי חורף ? ..

    LazyBoy ,Hugry like a wolf

    השבמחק
  3. מבכים איתך לגמרי בשימוש פה בשימורים, יש היום יבוא די גדול של קופסאות שימורים מארה"ב ואנגליה שהופך את כל מלאכת ההשרייה והבישול לדי מיותרת

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...